Avatar billede brifo Nybegynder
25. juni 2004 - 11:16 Der er 3 kommentarer

txt-fil

Hej !

når man "kalder" en txt-fil (eks http://www.enside.dk/entxtfil.txt) bliver indholdet vist i browseren. Er der en måde hvor man kan få den til automatisk at gemme den et sted på computeren ?

Forklaring:
Det drejer sig om et system hvor en grossist's prisliste skal vises på et firmas hjemmeside, grossisten leverer en kommasepareret txtfil med alle varenumre, tekst og pris. Systemet er sådan nu at man hverdag manuelt skal hente filen og placere den på webserveren (win2003) og køre et lille script som opdatere databasen. Min tanke var så at lægge et lille asp-script der hver dag (eks. kl 24.00) henter filen og opdatere databasen automatisk. Det er nemt nok at lave men jeg ved ikke hvordan jeg får filen hentet og placeret det rigtige sted på serveren !
Avatar billede bredum Nybegynder
25. juni 2004 - 11:44 #1
Hvilken DB bruger du, jeg har lavet en ligende løsning hvor jeg fik DB til at importere txt filen i en temp tabel, derefter opdaterede DB'en sig selv.
Avatar billede bredum Nybegynder
25. juni 2004 - 11:47 #2
hvis det er MS SQL http://fox.wikis.com/wc.dll?Wiki~DataImport~SQL
ved MySQL kan du bruge mysqlimport
Avatar billede tofte Juniormester
28. juni 2004 - 15:17 #3
Henter du filen fra grossistens hjemmeside, eller hvor skal filen hentes fra?