Avatar billede hanstad Nybegynder
20. februar 2001 - 18:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan man konvertere HTML til plain text?

Er der nogen der kan hjælpe mig???

Jeg benytter Jmail til at sende mails. Det virker ok. Teksten jeg sender er lavet i HTML-format og bliver sendt via JMAIL\'s HTMLbody.
MEN MEN MEN der er nogen email programmer, som ikke kan fortolke HTML-formatet og derfor får man en masse HTML at se istedet.
Mit spørgsmål er: Kan man på nogen måder konvertere HTML-teksten over til plain tekst og så sende den via jmail.body, som er beregnet til plain text???
Avatar billede hanstad Nybegynder
20. februar 2001 - 18:14 #1
...Eller er der andre måde at løse problemet? Jeg benytter HTML fordi jeg bruger tabeller, til at lave et pænt design.
Avatar billede netsrac Praktikant
20. februar 2001 - 18:16 #2
Du kan bruge en HTML body kommando mener jeg, prøv med:

jmail.HTMLBody
Avatar billede greenwizard Nybegynder
21. februar 2001 - 02:50 #3
Gå ind i dit html dokument og kopier teksten (ikke koden)og sæt de så ind i notepad kopier det så igen og insæt det i dit mail program. voila, så burde den være hjemme.
Avatar billede hanstad Nybegynder
21. februar 2001 - 08:45 #4
Har I læst mit spørgsmål???
Avatar billede greenwizard Nybegynder
21. februar 2001 - 09:15 #5
Hvis dit problem ikke er sådan som jeg har forstået det, altså at man bare skal have teksten fra site html dokument lavet om til tekst, så ved jeg ikke hvad du vil have...
Avatar billede netsrac Praktikant
21. februar 2001 - 09:52 #6
Sorry jeg sov vist lidt da jeg svarede, du kan konvertere HTML til plain tekst med denne funktion:

http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel6/remove_html.asp
Avatar billede hanstad Nybegynder
21. februar 2001 - 10:51 #7
Det vil jeg afprøve!