Avatar billede sanoy Nybegynder
25. juni 2004 - 10:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ingen scrollbar - iframe vinduet skal blive større efter behov.

Hej

Jeg har et lille problem med nyhedsscript, der er lavet i PHP. Problemet er såment ikke selv PHP'en. Men at den er sat ind i en HTML side via iframe. HTMLkoden:

<!-- Kode start -->
<iframe src="http://www.macvikings.dk/php/news/index.php" width="100%" height="620" scrolling="auto" frameborder="0" align="center"></iframe>
<!-- Kode slut -->

Her beholder den højden "620" det også meget fint, men hvis man klikker på en nyhed, som er længere end de 620 så kommer der en scrollbar - hvilket jeg ikke er interesseret i.

Kan scrollbaren komme væk, så iframe'en vokser efter behov?

Jeg har prøvet at sætte scrolling="no", men dette gjorde at man kun kunne se en del at nyheden, hvis den var længere end de 620. Jeg har også forsøgt at sætte højden til 100%, men dette gjorde at den viste hvad det svare til "150" i højde.

På forhold tak!

- Sanoy
Avatar billede ckh Nybegynder
25. juni 2004 - 10:40 #1
Prøv at sætte dette i <head< delen på det dokument du loader i din iframe:

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
function addSmiley(formElem, text)
{
  formElem.value += text
  formElem.focus()
}
</script>
<script LANGUAGE="JavaScript" type="text/javascript">
function tilpasIframe(){
  newHeight = 300;//angiv den mindste højde iframen skal have
  if(document.body.scrollHeight)
    newHeight = Math.max(newHeight,document.body.scrollHeight);
  else
    newHeight = Math.max(newHeight,document.height);
  parent.document.getElementById('guestbook').style.height = newHeight+'px';
}
window.onload = tilpasIframe;
</script>
Avatar billede cdc Novice
25. juni 2004 - 10:43 #2
Avatar billede ckh Nybegynder
25. juni 2004 - 10:44 #3
Nå ja. Du skal naturligvis lige udskifte 'guestbook' med navnet på din iframe
Avatar billede sanoy Nybegynder
25. juni 2004 - 11:06 #4
ckh//
Nu har jeg prøvet at sætte den ind. Men den hjælper ikke ret meget :( Nu gør den det at den holder en højde der er dobbelt så høj, som index'et...

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
function addSmiley(formElem, text)
{
  formElem.value += text
  formElem.focus()
}
</script>
<script LANGUAGE="JavaScript" type="text/javascript">
function tilpasIframe(){
  newHeight = 300;//angiv den mindste højde iframen skal have
  if(document.body.scrollHeight)
    newHeight = Math.max(newHeight,document.body.scrollHeight);
  else
    newHeight = Math.max(newHeight,document.height);
  parent.document.getElementById('newz').style.height = newHeight+'px';
}
window.onload = tilpasIframe;
</script>
</head>

bla, bla... ->

<!-- Kode start -->
<iframe Id="newz" src="http://www.macvikings.dk/php/news/index.php" width="100%" height="300" scrolling="no" frameborder="0" align="center"></iframe>
<!-- Kode slut -->

Jeg har lavet en lille test ( www.macvikings.dk/test.htm )
Avatar billede ckh Nybegynder
25. juni 2004 - 11:12 #5
Jeg er sqdda også lidt en knold (måske på tide med lidt weekend). Jeg har jo kopieret for meget. Slet lige

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
function addSmiley(formElem, text)
{
  formElem.value += text
  formElem.focus()
}
</script>

Ved ikke om det lige hjælper, men det skal i hvert fald ikke være med
Avatar billede sanoy Nybegynder
25. juni 2004 - 11:16 #6
Det hjalp ikke - har lige opdateret: www.macvikings.dk/test.htm , og den gøre det samme som sidst...
Avatar billede cdc Novice
25. juni 2004 - 11:19 #7
her en som har samme problem som har brugt mit link: http://www.eksperten.dk/spm/513712
Avatar billede ckh Nybegynder
25. juni 2004 - 11:23 #8
Du skal ikke sætte koden i dit hovedokument, men i det dokument du loader ind i din iframe.....

Det virker for mig her (testede lige):
http://www.eyesite.dk/linkbase/linkbase_frametest.htm
Avatar billede ckh Nybegynder
25. juni 2004 - 11:29 #9
Så ovenstående kode skal være i dette dokument:
http://www.macvikings.dk/php/news/index.php
Avatar billede sanoy Nybegynder
25. juni 2004 - 11:44 #10
Nu dur den!!! Tak ckh.... Hvordan giver man point??? Du har jo kun kommenteret, ikke "svaret"
Avatar billede ckh Nybegynder
25. juni 2004 - 11:53 #11
Velbekomme.
Jamen så svarer jeg da lige når du kunne bruge det :-)