Avatar billede robertdhn Nybegynder
23. juni 2004 - 21:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

iframe minus scroll

jeg sidder med er problem her... jeg har en iframe på min side der fylder 193x200 px hvor jeg henter en nyheds html side ind i... virker fint i alle browsere på mac men i IE på PC sætter den en horisental scrollbar på (som ikke er nødvendig) i Firefox på PC er der ingen problemer...

er det muligt at fortælle sin iframe at den ALDIG skal sætte horisental scrollbar på???
Avatar billede miss-g Seniormester
23. juni 2004 - 21:10 #1
Virker scrolling="no" ikke?

<FRAME SRC="content_d.html" NAME="dddd" SCROLLING="no">
Avatar billede miss-g Seniormester
23. juni 2004 - 21:12 #2
Ellers prøv at læse denne ang. dreamweaver og scroll:
http://www.macromedia.com/devnet/mx/dreamweaver/articles/horizontal_scroll.html

Jeg fik det selv løst ved at ændre:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Til:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
Avatar billede robertdhn Nybegynder
23. juni 2004 - 21:26 #3
jeg har allerede prøvet at ændre til <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

scrolling="no" betyder jo ikke kun horisentalt men også verticalt - og der skal den scrolle!
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. juni 2004 - 22:42 #4
prøv med lidt jscript

iframe
{
height:expression(frames('NavnPaaFrame').document.body.scrollHeight);
}
Avatar billede robertdhn Nybegynder
25. juni 2004 - 23:08 #5
ok... jeg klarede den selv med noget forskelligt frem og tilbage...