Avatar billede rexjr20 Nybegynder
22. juni 2004 - 10:25 Der er 5 kommentarer

funktioner der ikke virker mere ?

Hey... vi sidder et par stykker og lære c

jeg sidder og prøver at bruge nogle funktioner, som burde ligge i vores library files, i følge vores bog altså.
her er et par af dem:
gotoxy();
clrscr();
flushall();

Vi brugte følgende includes:
#include <stdio.h>
#include <conio.h>

jeg har kigget lidt i *.h filerne, men kan umiddelbart ikke lige finde fejlen, men nu er jeg jo også lige begyndt og ikke den hårde fejlfinder endnu

mine teorier:
min bog er forældet eller c har opdateret deres library files

eller er det bare mig ? alt vil kunne hjælpe os ^^ håber deter uddybelse nok, ellers kan jeg godt prøve at gå nemmere i detaljer
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2004 - 10:34 #1
conio.h og gotoxy + clrscr funktionerne er ikke standard C men noget
som var meget udbredt i DOS C compilere først i 90'erne.

Mange nyere Windows C/C++ compiler har dem ikke.

Jeg mener dog at Borland stadig har dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2004 - 10:37 #2
Prøv at inkludere windows.h og erstat gotoxy med SetConsoleCursorPosition
se her for detaljer:
  http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dllproc/base/setconsolecursorposition.asp
Avatar billede rexjr20 Nybegynder
22. juni 2004 - 11:17 #3
jeg kigger lige nærmere på det. Virker lidt uoverskueligt da jeg lige kiggede det over. Men kigger som sagt på det. takker so far ^^
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2004 - 18:48 #4
Hvad compiler bruger I ? Og hvad skal I lave ?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2004 - 23:35 #5
Kommet videre ?