Avatar billede jps6kb Novice
22. juni 2004 - 09:17 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

CSS for valign?

Jeg har ledt og ledt.
Hvad er CSS's udgave af valign ??
Mercí
Avatar billede dennisr Nybegynder
22. juni 2004 - 09:26 #1
Følger lige med i den her streng, da jeg selv mangler denne funktion.
Avatar billede thb Nybegynder
22. juni 2004 - 09:29 #2
vertical-align :D

Thomas
Avatar billede jps6kb Novice
22. juni 2004 - 09:31 #3
Nopes... den gør det ikke for mig...
Avatar billede fennec Nybegynder
22. juni 2004 - 09:31 #4
Avatar billede dennisr Nybegynder
22. juni 2004 - 09:32 #5
ja, men hvis man siger vertical-align:50%; bliver objektet ikke placeret centralt. Det er den øverste kant af et objekt der kommer til at ligge 50% nede og ikke centrum ...
Avatar billede dennisr Nybegynder
22. juni 2004 - 09:34 #6
tænker en lignende kode hvor man kan placere sin side centralt i stedet for at bruge en tabel som er 100% høj og bred.
Avatar billede thb Nybegynder
22. juni 2004 - 09:44 #7
vertical align har parametrene top, middle, bottom så det er derfor at du ikke kan bruge 50%
Avatar billede dennisr Nybegynder
22. juni 2004 - 09:46 #8
men undrer mig bare at den alligevel placerer øverste kant 50% nede hvis jeg skriver det ;)
Avatar billede dennisr Nybegynder
22. juni 2004 - 09:47 #9
og det samme hvis man bruger position samt top/left
Avatar billede jps6kb Novice
22. juni 2004 - 09:47 #10
Jeg tænker på i stedet for, i en table at skrive

<tr>
<td valign="top">
  noget der står øverst
</td>
</tr>

... ?? har prøvet med vertical-align:top;  det virker ikke..
Avatar billede dennisr Nybegynder
22. juni 2004 - 09:50 #11
et forslag til det med tables.... drop dem og brug <div> i stedet, medmindre det er en tabel med en række informationer fra fx en database... du sparer en del tegn og derved øger download-hastigheden ... også selvom vi i dag har bredbånd ;)
Avatar billede jps6kb Novice
22. juni 2004 - 09:51 #12
Well... det er faktisk til udtræk fra db, men div løser ikke at jeg ikke kan valigne i en tabel ;)
Avatar billede fennec Nybegynder
22. juni 2004 - 09:51 #13
Det skulle helst virke. Har lige testet denne, og der var ingen problemer.

<table>
<tr>
<td style="vertical-align:top">
  noget der står øverst
</td>
<td>test<br>test<br>test<br>test<br></td>
</tr>
</table>
Avatar billede dennisr Nybegynder
22. juni 2004 - 09:51 #14
<div style="vertical-align:top;">
En tekst der står øverst
</div> giver samme resultat som det andet
Avatar billede dennisr Nybegynder
22. juni 2004 - 09:53 #15
prøver med style="vertical-align:text-top;" i stedet for kun top?
Avatar billede jps6kb Novice
22. juni 2004 - 09:56 #16
Hov, min fejl... jeg havde smid den i en underklasse...

thb  virker... *bukker og nejer*

dennisr .> i know, men nu er det jo ikke divs der var problemet ;)
Avatar billede thb Nybegynder
22. juni 2004 - 10:04 #17
super... :D
Avatar billede knudgert Nybegynder
22. juni 2004 - 16:54 #18
>dennisr
Man kan ikke sætte verical-align på et blockelement som <div>
Kun ved at bruge display: table-cell, men det er ikke understøttet i IE.

Selvf. ser en vertical-align: top tilsyneladende ud til at virke, men det er jo fordi, at teksten altid bliver vist øverst.
Prøv at bruge bottom f.eks. (og sætte en height på din <div> og du vil se, at det ikke virker.