Avatar billede cbm Nybegynder
21. juni 2004 - 10:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tvinge Access til at regne ud på serveren!

hejsa

Jeg har et problem.

Jeg skal via C# connecte til en database i spanien. Alt foregår ganske ok og jeg får data. Problemet er bare at den henter alt min data herop og foretager udregningen heroppe.
Det vil sige det tager ret lang tid at hente det ene kalkulerede felt.
Mit spørgsmål er så om det er muligt via en parameter at bede access om at lave udregningen dernede og sende resultatet og kun det herop.
Jeg har prøvet at lave en qry på databasen i spanien, men den overfører stadig alt dataen herop.
Det går stærkt med at lave udregningen dernede så det er ikke sql kaldet der er noget galt med.

Findes der en løsning til dette? :)
Avatar billede terry Ekspert
21. juni 2004 - 10:19 #1
If it is an Access database then it isnt possible
Avatar billede terry Ekspert
21. juni 2004 - 10:19 #2
Access is NOT a database server and therefore all processing gets don by the client PC (in DK ) :o(
Avatar billede cbm Nybegynder
21. juni 2004 - 10:22 #3
thanks :(
Avatar billede terry Ekspert
21. juni 2004 - 10:22 #4
You could consider using MSDE which is "cut-down" version of SQL Server. This will help considerably.
Avatar billede cbm Nybegynder
21. juni 2004 - 10:23 #5
yeah I know, but it is an entire application which extract data from navision using CFront, and access is the only tool to do so. We have to do it this way, regarding our integration. Unfortunately :/
Avatar billede cbm Nybegynder
21. juni 2004 - 10:24 #6
and there is no possiblity to convert it to run in SQL Server or on the MSDE
Avatar billede terry Ekspert
21. juni 2004 - 10:41 #7
If you can connect to an Access dB from your application then you can connect to an SQL Server or MSDE from your application. Depending on how complex your Access dB is it should be no great problem to convert it. There is actually an upsizing wizard in Access to help you.
Avatar billede cbm Nybegynder
21. juni 2004 - 10:44 #8
yeah i know, but the db is rather complex. and we havent got the time to convert it as it is right now :(, but i have found another solution :) simply by making a dead field and update the field this field one time a day with the calculated value. But if it was possible i would like to avoid this step! :)
Avatar billede terry Ekspert
21. juni 2004 - 10:56 #9
But to do the calcualtion you need to open the dB to make the calculation. But then if its opend and done in Spain then thats no problem.
Avatar billede hnteknik Novice
22. juni 2004 - 15:53 #10
Du kan lave en seudo server beregning ved at kalde access databasen via internettet (ASP)og lade webserveren levere resultatet som XML, som så kan trækkes ind i Access hjemme hos dig selv.

Henrik
Avatar billede hnteknik Novice
22. juni 2004 - 15:54 #11
Undskyld C# og asp.net
Avatar billede terry Ekspert
23. juni 2004 - 19:52 #12
status cbm?
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. juni 2004 - 19:56 #13
Du kunne jo lave en aspx side, der får input vha. POST/GET og returnerer forespørgslen som HTML/XML. Dette kan du så extracte og benytte...
Avatar billede terry Ekspert
04. juli 2004 - 13:40 #14
are we finished with this question?