Avatar billede chv Nybegynder
20. juni 2004 - 12:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra netside?

Jeg har brug for at hente data fra en offentlig internetside, siden er en PHP, jeg kender ikke den bagved liggende db. Jeg ville gerne hente direkte fra db i stedet for fra html siden.

Spørgsmål:

Kan det lade sig gøre?, hvis ja ideer til hvordan?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2004 - 12:21 #1
Hvis:
  - der er direkte adgang til databasen udefra (tvivlsomt)
  - du har forndøne drivere (kræver at du ved hvad det er for en database)
  - du har brugernavn og password som giver adgang
så ja.

Ellers nej.
Avatar billede chv Nybegynder
20. juni 2004 - 12:27 #2
Jeg har brugernavn og kode, til siden, siden kræver log on for at få adgang.

Kan jeg på nogen måde teste dette, driver og adgang til db?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2004 - 12:29 #3
Ikke uden at vide hvilken database det er.

NB: Det er meget sjældent at brugernavn/password som siden bruger for at tilgå databasen
er det samme som det brugeren nruger for at tilgå siden.
Avatar billede chv Nybegynder
20. juni 2004 - 12:39 #4
Tænkte det nok :( ville ellers have været dejligt nemt, så måtte lige høre inden jeg gik i gang med at lave et "strip" tool til html. Takker
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2004 - 12:40 #5
Beklager
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2004 - 12:41 #6
og et svar