Avatar billede dtloh Nybegynder
19. juni 2004 - 14:04 Der er 2 kommentarer

Hjælp til at tjekke om en bestemt fil findes eller ej.

Hej :-)

Jeg er ved at lave et program i VB5, men er stødt på et problem. Jeg vil gerne tjekke om en bestemt fil findes, hvis den findes, skal der ske en ting, hvis den ikke findes, en anden.
Filen jeg gerne vil tjekke er:
"c:\temp\test.bat"

Hvis filen findes, skal den gerne slettes. Hvis den ikke findes, f.eks. skrive "Filen findes ikke."

Nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg gør dette?
Avatar billede tubber Juniormester
19. juni 2004 - 15:14 #1
Noget i den retning der, skal lige chekke om der skal en reference med :)

dim filesys
Set filesys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If filesys.FileExists("c:\temp\test.bat") = True Then
  filesys.DeleteFile "c:\somefile.txt"
  MsgBox ("Filen er nu slettet!")
else:
  MsgBox ("Filen eksistere ikke!")
End If
Avatar billede tubber Juniormester
19. juni 2004 - 15:17 #2
Der skal ingen referencer med testede det lige og det ser ud til at virke :)