Avatar billede emureactor Nybegynder
19. juni 2004 - 10:47 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

PHP kode i table

Hejsa alle

Jeg har noget kode som jeg udskriver ganske simpelt via echo funtionen - men har brug for den udskriver det inde i et mit table (til comments)

::::::::::::::::PHP kode::::::::::::::::::

<div class="comments">

<?php

$query = mysql_query("SELECT *,DATE_FORMAT(date,'%e/%c-%y %T') AS date FROM catalog_comments WHERE parent=".$_GET['id']."");

while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) {

echo '<div class="timestamp">'.$row['date'].'</div> <a href="/community/profile.php?username='.$row['username'].'"><font color="#0000FF">'.$row['username'].'</a></font> <br /><br />';

echo nl2br(htmlspecialchars($row['comment'])).'<br /><br />';

}

?>

</div>

::::::::::::::::::.html kode::::::::::::::::::::::::

<table border="0" width="324">
  <tr>
    <td width="310" bgcolor="#E6E6E6">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="310" bgcolor="#CECEFF">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>

Altså jeg ska ha de echo udskrevet inde i tabellen for at få det til at se lidt pænere ud...

På forhånd tak!
Avatar billede gryn Nybegynder
19. juni 2004 - 11:02 #1
<?php

$query = mysql_query("SELECT *,DATE_FORMAT(date,'%e/%c-%y %T') AS date FROM catalog_comments WHERE parent=".$_GET['id']."");

while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) {

?>
<table border="0" width="324">
  <tr>
    <td width="310" bgcolor="#E6E6E6">
<?

echo '<div class="timestamp">'.$row['date'].'</div> <a href="/community/profile.php?username='.$row['username'].'"><font color="#0000FF">'.$row['username'].'</a></font> <br /><br />';

?>
</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="310" bgcolor="#CECEFF">
<?

echo nl2br(htmlspecialchars($row['comment'])).'<br /><br />';

?>

</td>
  </tr>
</table>

<?
}

?>

</div>
Avatar billede emureactor Nybegynder
19. juni 2004 - 11:14 #2
Du har fandme lige reddet min dag skønne dreng :D

En sidste ting, den første table blir lidt, hmm mystisk, den ska kun lige være så høj at den passer til selve teksten

Det er lissom om jeg ikk kan sætte height i den første tabel?
Avatar billede -php- Nybegynder
19. juni 2004 - 11:17 #3
Ved <td width="310" bgcolor="#CECEFF">

Laver du en:

<td width="310" height="100" bgcolor="#CECEFF">

feks..
Avatar billede emureactor Nybegynder
19. juni 2004 - 11:18 #4
Ahhh så blir den lissom lidt for høj ikke, har prøvet at sætte den til 0 men den laver stadig en højde der er for høj til teksten...fatter jeg ikke!
Avatar billede gryn Nybegynder
19. juni 2004 - 11:39 #5
du fjerner da bare de sidste <br />:

<?php

$query = mysql_query("SELECT *,DATE_FORMAT(date,'%e/%c-%y %T') AS date FROM catalog_comments WHERE parent=".$_GET['id']."");

while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) {

?>
<table border="0" width="324">
  <tr>
    <td width="310" bgcolor="#E6E6E6">
<?

echo '<div class="timestamp">'.$row['date'].'</div> <a href="/community/profile.php?username='.$row['username'].'"><font color="#0000FF">'.$row['username'].'</a></font>';

?>
</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="310" bgcolor="#CECEFF">
<?

echo nl2br(htmlspecialchars($row['comment'])).'<br />';

?>

</td>
  </tr>
</table>

<?
}

?>

</div>
Avatar billede gryn Nybegynder
19. juni 2004 - 11:40 #6
selvom det er lidt svært at forestille sig. Jeg koder i blinde - hehe
Avatar billede emureactor Nybegynder
19. juni 2004 - 11:58 #7
Sanks a lot