Avatar billede jaandk Nybegynder
18. juni 2004 - 14:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Telia kunder har ikke adgang til min wap side!

Hejsa!
Jeg har et lille problem, jeg har en wap side http://wap.nellen.dk som enlig virker fint men bare ikke for telia kunder.... Alle andre udbydere har adgang til siden men ikke telia kunder! Det har de ellers haft, men ikke mere!!!
Har snakket med både telia og tdc som er min udbyder men de påstår at der ikke er noget i vejen !!!

Der er vel ikke nogen der har en ide til et eller anden jeg kan prøve ???
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2004 - 14:55 #1
Jeg kan ikke åbne siden i Explorer, det plejer ellers ikke at være et problem med WAP sider, så tror der er noget galt med din kode.
Avatar billede jaandk Nybegynder
18. juni 2004 - 15:13 #2
Jamen alle andre kan godt komme ind!! Og det kan da ikke passe at det kun er telia kunder der ikke kan se siden !
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2004 - 15:13 #3
el_barto: Kan IE forstå WML?

jaandk: Din kode er i ged.

<?xml version="1.0"<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">

din xml-declaration er ikke afsluttet. Ret til:

<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2004 - 15:15 #4
sandbox> Øh..ja?

Men som sagt kunne IE slet ikke åbne siden, den prøvede at downloade siden som en fil :)
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2004 - 15:24 #5
el_barto: Det plejer at være fordi den ikke vil kendes ved MIME-typen på dokumentet. Den gør vistnok det samme, hvis man prøver at servere en XHTML 1.1 til den på korrekt vis som application/xhtml+xml

Jeg har aldrig før hørt om, at IE skulle kunne forstå WML. På fejlopsatte servere, der bare leverer som text/html eller text/plain kan det da godt være, at IE vil prøve at fortolke en WML-side som HTML, men jeg tror ikke den direkte understøtter det.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2004 - 15:25 #6
Nej, men der hvor jeg vil hen er at siden slet ikke kunne vises.

Det er korrekt at IE ikke viser WML som rigtig WMl, men man kan i det mindste se siden.

Hvis du har IE kan du selv prøve:

<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">

<wml>

<card>
hej
</card>

</wml>
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2004 - 15:35 #7
Jeg har ikke IE, og derudover er det (som jeg også kom ind på i forrige indlæg) også ganske relevant, hvilken MIME-type, man sender som.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. juni 2004 - 15:46 #8
du skulle tage at prøve Opera. Den forstår dine script, og kommer også med en fejlmeddelelse for hvorfor din side ikke kan vises.
Lige pt lyder denne
XML parsing failed: unclosed token (Line: 1, Character: 0)
Avatar billede jaandk Nybegynder
23. juni 2004 - 18:13 #9
Jeg kan godt åbne et wml dokument en ikke når jeg laver wml i et php dokument !!! Har ellers virket fint, og virker også ved andre abnpmenter !!!
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2004 - 22:59 #10
Hvis du bruger PHP til at lave et WML-dokument, skal du huske at lave en header med den rette MIME-type.

Derudover, skal du (hvis PHP har short_tags slået til, hvilket er den normale opsætning) bruge et lille trick til at skrive xml-deklarationen.

<?php

header("Content-Type: text/vnd.wap.wml");
echo '<?xml version="1.0"?>';

?>

Og som jeg skrev for 5 dage siden, så er din xml-deklaration forkert. Du mangler de sidste ?>