Avatar billede jarjar Nybegynder
18. juni 2004 - 11:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lave trykknap til "from" i kommandoen "move"

Det er til at bruge når man mover noge,t så kan man taste "from" og så vælge et punkt det skal plaseres fra.

Jeg har prøvet " ^C^C-from;*;; " men den knap virker som "move"

På 4hånd tak.
Avatar billede dla Praktikant
18. juni 2004 - 11:51 #1
Hvorfor vil du dog taste "from"??? Det er da meget nemmere at klikke en gang med musen, som man jo gør i den almindelige move-kommando.
Avatar billede jarjar Nybegynder
18. juni 2004 - 11:56 #2
Mår man har tastet move og har valgt "base point" så kan man taste "from" og vælge et hushjørne fx, så taster man et mål, og flytter musen til den side objektet skal offsættes til.
Avatar billede jarjar Nybegynder
18. juni 2004 - 11:56 #3
og trykker retur
Avatar billede dla Praktikant
18. juni 2004 - 12:07 #4
Det er nemmere at gøre sådan:
Når du har valgt basepoint, flytter du musen hen til dit hushjørne, ser at der nu står "Endpoint" på et lille skilt, holder musen i den retning du vil flytte, taster dit mål og trykker retur.
Blot skal Object snap være sat til Endpoint og Object Snap Tracking On være klikket på.
Avatar billede jarjar Nybegynder
18. juni 2004 - 12:40 #5
Ja det kan du da have ret i :)

Til dla.
Endnu engang tak for de trykknapper den anden dag

Hvis der er en anden der kender en måde at lave en knap til "from" så er jeg villig til at give 60 point igen.
Avatar billede dla Praktikant
18. juni 2004 - 13:53 #6
Det kan sikkert gøres med et lille lisp-program, men da jeg ikke er en ørn til AutoLisp kræver det at jeg sidder og roder lidt med det, og det har jeg desværre ikke tid til lige nu. Prøv at oprette et nyt spørgsmål, så kan det være der er en anden der melder sig. Held og lykke!
Dorit
Avatar billede dla Praktikant
18. juni 2004 - 15:10 #7
Hej igen

Jeg tror jeg har løst problemet. Du lægger denne kode på en knap:

^C^Cmove \\from

Prøv om ikke det virker.

mvh Dorit
Avatar billede dilleberg Nybegynder
19. juni 2004 - 01:18 #8
Problemet er de to escape tegn ^C^C som afbryder den kørende kommando.
Det er nok at skrive

from

Men iøvrigt vil jeg også bruge dla's object snap metode.

db
Avatar billede jarjar Nybegynder
19. juni 2004 - 07:07 #9
" ^C^Cmove \\from " er næsten rigtig. Der er bare det at "from" skal først komme når man har valgt "base point".
I " ^C^Cmove \\from " komando kan man vælge at offsætte ens base point, og jeg vil gerne have at man offsætter ens " second point of displacement "

Jeg tror "base piont skal ind i mellem ^C^Cmove \\base point \\from
Men den virker ikke :(

Tak for den store interesse i mit indlæg :)
Avatar billede jarjar Nybegynder
19. juni 2004 - 07:11 #10
Problemet med "dla's object snap metode" er, at det er svært når ens objekt ligger på linje med der hvor man skal sætte det ind.

Ellers er jeg begyndt at bruge den, og tak for den.
Avatar billede dla Praktikant
21. juni 2004 - 08:53 #11
Jeg var lidt for hurtig i fredags. Koden skal se sådan ud (tror jeg nok)

^C^Cmove \\\from
Avatar billede jarjar Nybegynder
21. juni 2004 - 08:57 #12
Det er lige præcis den jeg skulle bruge :)

Mange tak.