Avatar billede susrn Nybegynder
15. juni 2004 - 10:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

LoadString fra dll

const char far* text(int textno, HINSTANCE textmod)
{
  LoadString(textmod,textno,tekststr[strno=(strno+1)%10],1024);
  return tekststr[strno];
}
Avatar billede susrn Nybegynder
15. juni 2004 - 10:20 #1
Hallo, der røg mit kode eksempel afsted uden spørgsmål, det kommer nu.
Avatar billede susrn Nybegynder
15. juni 2004 - 10:22 #2
Jeg vedligeholder et program som bruger koden ovenfor til at hente tekster fra en dll fil. Jeg har ikke koden til dll filen og nu har jeg brug for at udvide, hvordan skal den se ud for at kunne fungere med det ovenfor?
Avatar billede segmose Nybegynder
15. juni 2004 - 16:45 #3
Hvordan udvide? flere tekster, der er måske en resource editor der kan hjælpe dig, flere argumenter, så må du nok anskaffe dig kildeteksten til .dll'en eller lave en meget creativ overload funktion.
Avatar billede susrn Nybegynder
15. juni 2004 - 21:15 #4
Ja, jeg har brug for at flere tekster og ja, problemet kunne løses vha kreativ kode, men jeg ville hellere lave en ny dll, jeg kan ikke få fat i kildeteksterne, de er væk.
Hvad er en resource editor?
Avatar billede segmose Nybegynder
17. juni 2004 - 08:31 #5
En resource editor er et værktøj der kan holde styr på nogle data, fx. tekster, som så bagefter hægtes på programmer/dll'er, men da jeg ikke selv har brugt sådan en kan jeg nok ikke hjælpe der, prøv at se i din IDE om der står noget om resource editor i en af menuerne eller i hjælpe filen, ellers må du lave en ny dll, dump alle teksterne (hvis de er det eneste i dll'en) i en fil og lave en ny dll.

Hvad bruger du egentlig af udviklingsværktøj og er det også brugt til at lave dll'en.
Avatar billede susrn Nybegynder
17. juni 2004 - 17:17 #6
Jeg bruger c++ builder 6, dll'en er lavet i en noget tidligere version som jeg ikke har adgang til. Jeg har ledt efter noget om resource filer i hjælpen, men uden at finde noget brugbart.
Og jeg har nu lavet mig en ny dll til erstatning for den gamle.
Avatar billede susrn Nybegynder
21. juni 2004 - 09:07 #7
Lukker