Avatar billede suicid3 Nybegynder
14. juni 2004 - 19:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DIV tag ved siden af hinanden

Nederst på min side har jeg 3 DIV tags og de skal være ved siden af hinanden. Hvordan fanden er det nu man gør det kan ikke lige huske det.

Siden : http://test.nosync.dk/test/index.php
CSS  : http://test.nosync.dk/test/style/main.css

---
SUI
Avatar billede fangel Nybegynder
14. juni 2004 - 19:54 #1
måske kan denne side hjælpe (fandt den lige)
http://glish.com/css/

Morten
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. juni 2004 - 19:59 #2
float:left burde kunne gøre tricket
Avatar billede fangel Nybegynder
14. juni 2004 - 20:00 #3
skovenborg: også med 3 kolloner?? - personligt tvivler jeg...
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. juni 2004 - 20:03 #4
kommer an på hvor kompliceret det skal være - det er jo ingen sag at skrive:
<div style="width:200px;float:left;background-color:#f00;">Rød</div>
<div style="width:200px;float:left;background-color:#0f0;">Grøn</div>
<div style="width:200px;float:left;background-color:#00f;">Blå</div>

hvilket giver tre div ved siden af hinanden - hvilket jeg tolkede spørgsmålet som ;-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. juni 2004 - 20:08 #5
og overført til de tre divs:
.xhtml, .css, .text {float:left;}
.xhtml {
    text-align: left;
    z-index: 1;
    width:88px;
}
.text {
    text-align: center;
    font-size: 10px;
    color: silver;
    z-index: 2;
    width:574px;
}
.css {
    text-align: right;
    z-index: 3;
    width:88px
}
Avatar billede suicid3 Nybegynder
16. juni 2004 - 10:31 #6
perfekt skovenborg igen... mere brugbart og lærerigt end et link hvor man skal læse sig igen 44 artikler for at finde svaret... takker drop svar for points

---
SUI
Avatar billede skovenborg Nybegynder
16. juni 2004 - 11:34 #7
værså artig (igen i dag ;-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
17. juni 2004 - 21:28 #8
og tak igen for points :-)
Avatar billede paultodobom Nybegynder
23. juni 2004 - 17:11 #9
Jeg har lige haft samme problemstilling og har hermed også en løsning. Tak for et kanon eksempel, men også en tak til suicid3 for et mønstereksempel på hvordan man formulerer en præcis overskrift.