Avatar billede chv Nybegynder
14. juni 2004 - 13:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Import af Html til Access 2003

Jeg skal kunne importere felter fra html sider til en Access db. Ideen er at starte på en side, denne er fast, og derefter følge linkene på siden og hente de relevante data fra dem. Dataene er næsten altid ens, som regel tal i $, men de opdateres løbende og dermed ændre linkene sig. Siden jeg skal hente fra er en PHP side og er ikke en jeg har adgang til via ODBC, tror jeg da nok :-). Det er ikke så relevant hvordan jeg henter data, tænkte selv at xml måske var en løsning, jeg skal bare bagefter kunne hente dem ind i Access 2003.

Mit spørgsmål, nogen der har nogen gode ideer? Kan Access selv klare det? Vil xml være en god løsning? Har jeg overset en eller anden umulighed eller en eller anden smutvej?

Jeg er ikke interesseret i at bruge nogle færdige programmer men ønsker selv at lave det, helst i vba.
Avatar billede terry Ekspert
14. juni 2004 - 15:17 #1
Access can import XML files, but I have a feeling that isnt exactly what you want.

Is th solution to be used in  a WEB application, or will the XML file be available to Access (in MS Office) on a client PC?
Avatar billede chv Nybegynder
14. juni 2004 - 15:27 #2
On a client pc. I want to grab data from a php/html site to an Access db, if i have to use xml thats ok. Can xml do that? i think so. Can Access do that, dosent think so :-). I want to make a simpel update function that access the internet, the start page is allways the same, then follow the link on the start page (the link changes, its php) and grab the data i need, the data i need is allways the same kind and is in html tables.
Avatar billede terry Ekspert
14. juni 2004 - 18:07 #3
I dont know much at all about web programming, so I can only comment on what Access can as regards to a client application.
It can download files from th einternet using FTP/HTTP routines, but as far as I know it cant read an XML file which is located on the internet. The XML file would first need to be downloaded using FTP/HTTP.
The FTP/HTTP needs to be programmed using VBA but Access does have an import wizrad which could be used to import XML files.

As regards to following links in your pages then I cant really answer that, but again if you can download the pages and then make code to parse the HTML then I am sure you could.
But I must admit it sounds like a bit of a mouth full :o)
If your pages can generate some XML documents then I think that is your best bet.
Avatar billede terry Ekspert
05. juli 2004 - 19:56 #4
tak :o)