Avatar billede woodgaard Nybegynder
14. juni 2004 - 12:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Active Directory søg efter bruger

Jeg har fundet dette script hos microsoft, jeg kunne godt tænke mig at i stedet for at skrive at bruger findes skal scripte. skrive brugerens DN (hans sti i Active Directory)
ex. CN=Thomas Jensen,OU=Personale,OU=ITafd,DC=Mvk,DC=dk

---------------------------------
CheckForUser("testbruger")
Sub CheckForUser(samAccountName)
    strUserName = samAccountName
    Set objConnection = CreateObject("ADODB.Connection")
    objConnection.Open "Provider=ADsDSOObject;"

    Set objCommand = CreateObject("ADODB.Command")
    objCommand.ActiveConnection = objConnection

    objCommand.CommandText = _
        "<LDAP://dc=vordbkom,dc=dk>;(&(objectCategory=User)" & _
            "(samAccountName=" & strUserName & "));samAccountName;subtree"

    Set objRecordSet = objCommand.Execute

    If objRecordset.RecordCount = 0 Then
        WScript.Echo "sAMAccountName: " & strUserName & " does not exist."
    Else
        WScript.Echo strUserName & " exists."
    End If

    objConnection.Close

End Sub
Avatar billede medions Nybegynder
14. juni 2004 - 12:46 #1
? Jeg er sq godt nok ikke med på hvad du mener :)

Prøv lige at skær det lidt mere brugervenlig forklaring :)

//>Rune
Avatar billede woodgaard Nybegynder
14. juni 2004 - 13:55 #2
Hmm.. Det jeg gerne vil er at scripte skal finde det der hedder brugerens DN. DN er brugens sti i AD'et, ligesom en fil har sin sti "C:\mappe\hello\fil.txt". En sti kunne f.eks. være "CN=Thomas Jensen,OU=Personale,OU=ITafd,DC=Mvk,DC=dk".

Det script som jeg har fundet finder en bruger i Active Directory ud fra hans brugernavn, Jeg kunne godt tænke mig efter den har fundet brugeren så skriver den hans sti:
WScript.Echo "brugeren's sti"
Avatar billede venturer Nybegynder
14. juni 2004 - 14:01 #3
Jeg er ikke så hård til VB... Men det script du har finder "tesbruger"s brugernavn og du vil have den til give din DN i stedet?
Avatar billede venturer Nybegynder
14. juni 2004 - 14:06 #4
Hvad med at skifte strUserName ud med strDN  ?
Avatar billede medions Nybegynder
14. juni 2004 - 14:07 #5
http://www.outlookexchange.com/Articles/JasonSherry/sherry_c4p2.asp

Denne artikel beskriver hvordan du gør...

//>Rune