Avatar billede arabica Nybegynder
14. juni 2004 - 11:53 Der er 1 kommentar

Kan ikke komme i kontakt med Maxtor 5000XT

Hej

Jeg har en Maxtor 5000XT ekstern harddisk, som har kørt ok, men
som midt i en backup via Retrospect (software som følger med), gik ned.

Efterfølgende kan jeg ikke komme i kontakt med den, Hver gang den tilsluttes, begynder den blot at arbejde men uden at drevet er tilgængeligt.

Har prøvet at lade den arbejde hele natten i håb om, at den blev færdig, men uden held.

Er der nogle gode forslag?
Specielt således at data herpå bevares.
Eller kan data redes på anden måde?
Avatar billede chv Nybegynder
14. juni 2004 - 16:26 #1
Det lyder umiddelbart som om disken er stået af, det kan dog være at det kun er controlleren der er stået af så du kan prøve at få adgang til den vha. en IDE controller (disken er en Maxtor DiamondMax with Ultra ATA/133 ), kræver nok at du skiller den ad, måske ikke så god en ide med hensyn til garanti :-)

Hvis dette ikke hjælper eller du ikke vil skille den ad kan du prøve et recovery program, f.eks: Bad copy pro (http://www.jufsoft.com/badcopy).

Held og lykke med det.