Avatar billede coolius Nybegynder
13. juni 2004 - 22:33 Der er 5 kommentarer

Automatisk scolle til bunden af en frame

Hej,

Jeg vil have det sådan at når en frame loades, skal en anden frame automatisk scrolle til bunden, jeg har prøvet med følgende:

top.frame_der_skal_scrolle.window.scrollTo(0,top.frame_der_skal_scrolle.document.body.clientHeight);

Men det virker kun et vis stykke tid, lige pludselig bliver den det samme sted.

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2004 - 14:49 #1
Kan du ikke smide et link og en beskrivelse af, præcis hvornår fejlen opstår?
Avatar billede coolius Nybegynder
14. juni 2004 - 20:54 #2
Jeg tror faktisk at problemet er at clientHeight indeholder højden på framen, og ikke højden af selve siden, så den scroller fint nok indtil siden er blevet dobbelt så høj som framen, forstår du/i?
Avatar billede coolius Nybegynder
14. juni 2004 - 20:57 #3
Den allerbedste løsning jeg kunne tænke mig, var faktisk at den kun scroller helt til bunden, hvis, og kun hvis, scrollbaren allerede er i bunden...

Kan det lade sig gøre...?
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2004 - 15:53 #4
Du kan jo prøve noget i stil med:

scrollY = (document.body) ? top.frames["frameNavn"].document.body.scrollTop : top.frames["frameNavn"].pageYOffset;
if (scrollY > 0)
  top.frames["frameNavn"].scrollTo(0, 9999999);

Det store tal betyder bare, at der bliver scrollet helt til bunds (med mindre din side er mere end 9999999 px lang).
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2004 - 15:57 #5
Det er rigtigt, at clientHeight kun indeholder højden på det synlige af framen. Hvis du (i IE) vil have dokumentets samlede højde, skal du bruge scrollHeight.