Avatar billede krelledk Nybegynder
13. juni 2004 - 18:46 Der er 11 kommentarer

Computer fryser

Hej,
Jeg har en kammerat, hvis computer kan fryse på hvilket som helst tidspunkt.
Den "dør" bare, og man er nød til at slukke bagpå, den gør det både når han spiller spil osv, men også når den bare står tændt.
Skærm billedet bliver på, men ellers dør den bare.
Han har formateret, og har gjort alle virus test og spy removers.

Hvis du har haft samme oplevelse, eller ved hvad det kan være, og har en LØSNING, så er det nogle point at hente, og en masse taknemlighed fra os !!!!
Avatar billede tubber Juniormester
13. juni 2004 - 18:54 #1
Det kan evt. være et varmeproblem på grafikkortet, det er ofte set hvis det er et grafikkort med passiv køling....

Har selv haft samme problem, og løste det med 2 kabinetblæsere :)

Prøv at tage låget af så der er åbent ind til hardwaren, og flyt alle PCI kort så langt væk fra grafikkortet som muligt og se om det løser problemet, så er det 99% sikkert det er et varmeproblem....

/Tubber
Avatar billede krelledk Nybegynder
13. juni 2004 - 18:56 #2
Alle hans PCI kort sidder nederst, og grafik kort øverst
Avatar billede tubber Juniormester
13. juni 2004 - 19:22 #3
Prøv at åbne anywayes...
Avatar billede jladata Nybegynder
13. juni 2004 - 20:06 #4
kan også være en fejl i hans RAM, hvis han har mere end 1 ram-blok i prøv da at tage den ene ud og se hvad der sker, prøv så senere at bytte om på rammene igen.
Avatar billede peet-49 Novice
13. juni 2004 - 20:51 #5
Ram eller PSU er mit bud.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. juni 2004 - 21:43 #6
prøv at sætte joblist op, så i kan se hvor mange resourcer der bliver brugt..?
og se evt. på hvad i processer..O)
Avatar billede jladata Nybegynder
13. juni 2004 - 22:39 #7
tror ikke det er PSU, hvis det er PSU plejer maskinen at genstarte i stedet :)
Avatar billede woopes Nybegynder
13. juni 2004 - 23:49 #8
Problem kan jo næsten være hvad som helst, men prøv som før skrevet at tjekke temperaturen og evt. lave et bedre air-flow i kabinettet, hvis det viser sig at dette er problemet.

Du kan også være computeren som der er indstillet til at genstarte på div. sjove tidspunkter. Hvis varmen ikke er for høj, så prøv at gøre følgende:

Højre-klik på "Denne Computer", vælg fanebladet "Advanveret" og tryk på kanppen "Start og Genoprettelse"
Under "Start og Genoprettelse" fjerner du fluebenet i "Genstart automatisk" - så skulle computeren
hvertfald ikke genstarte så ofte.

//WooPes
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. juni 2004 - 20:13 #9
har du fundet ud af hvad der forårsaget det..?
Avatar billede krelledk Nybegynder
16. juni 2004 - 16:03 #10
Det er ikke noget med temp eller start og gendannelse, da computeren simpelthen fryser, og man er nød til at slukke for den bagpå.
Avatar billede woopes Nybegynder
27. juni 2004 - 16:26 #11
Hvordan kan du vide det? - Tag nu f.eks. hvis de computer er af ældre dato, og du ikke rengøre den jævnligt, så vil der bliver dannet store støv masser rundt omkrig de kølende blæsere og det nedsætte køveevnen. Eftersom en computer din kammerats computer gør som du siger, kan man vel kun gå udfra at det enten er et varme problem eller noget hardware skaber problemer. Har i tilsluttet speakeren på bundtkortet? - sådan at I kan høre "bip" lydene hvis noget fejler noget.