Avatar billede blutonium Nybegynder
12. juni 2004 - 20:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Åbne en side, når man lukker vinduet.

Hej, jeg har lavet en popup, som hedder index.php
Jeg vil gøre sådan at når man åbner popup'et, og lukker det ned igen, ved at trykke kryds oppe i højre hjørne, skal den gå til logout.php.

Ved det _ER_ muligt.
Avatar billede grunken Nybegynder
12. juni 2004 - 20:26 #1
prøv lige at bruge lidt mere tid på at forklare :o)

når man lukker dit vindue er det så opener vinduet der skal hoppe til logout.php ?
Avatar billede blutonium Nybegynder
12. juni 2004 - 20:29 #2
Altså når man lukker vinduet så skal den åbne logout.php
Avatar billede grunken Nybegynder
12. juni 2004 - 20:43 #3
Jeg kan ikke i min vildeste fantasi helt forstå at når man opretter et spørgsmål, at man ikke uddyber ordentligt hvad det skal bruges til, da det er ganske umuligt at hjælpe ud fra næsten ingen ord!

Men her er det du ber om :o)

<script type="text/javascript">
var vindue;

function flop(){
  vindue=window.open("index.php","vindue","height=300,width=400");
  check();
}

function check(){
  if(vindue.closed)
  window.open("logout.php","logud","height=300,width=400");
  else
  setTimeout("check()",2000);
  }

</script>

<a href="#" onclick="flop();return false">Popupper</a>

-desværre, eller heldigvis vil de fleste popupdræbere slå den ihjel :o)

-og grunden til at jeg ikke har valgt at bruge onunload, eller unbeforeunload er simpelthen, at klientmaskinerne i de fleste tilfælde ikke når at ekskvere det kode der er der!
Avatar billede blutonium Nybegynder
12. juni 2004 - 21:08 #4
Ikke helt sådan jeg mente.. Altså jeg har lavet et popup vindue, skal bare have koden til når man lukker vinduet går den til logout.php
Avatar billede grunken Nybegynder
12. juni 2004 - 21:12 #5
så inden popupvinduet bliver lukket vil du nå at eksekvere logout.php i selvsamme vindue ?

- no can do, det vil simpelthen ikke kunne nåes :o)

men ellers er løsningen the ie way - <body onbeforeonload="window.location.href='logout.php';">

men som sagt vil løsningen ikke være god i den virklige verden!
Avatar billede blutonium Nybegynder
12. juni 2004 - 21:23 #6
Altså hør. Se test her:

http://80.161.6.162/popup.htm
Avatar billede grunken Nybegynder
12. juni 2004 - 21:27 #7
dybt *suk*

prøv at læse og tænk over om du har besvaret mine spørgsmål, jeg hopper i hvert tilfælde pænt ud herfra :o)
Avatar billede roenving Novice
12. juni 2004 - 21:28 #8
Du kan jo godt forsøge:

<body onunload="opener.location.href='logout.php'">

-- den vil normalt nå at køre, men som grunken gør opmærksom på, skal den kommando afvikles i konkurrence med at browseren og windows nedlægger det adresserum, hvori kommandoen eksekveres, så der er ikke garanti for at den når at udføres, for hvis der er det mindste galt, når forbindelsen ikke at blive initieret ...

Men den med at checke, om vinduet stadig er levende jævnligt, dur altid !-)
Avatar billede blutonium Nybegynder
12. juni 2004 - 21:30 #9
Ja, men hver gang man så skifter side i index.php så går den til logout.php jo!
Avatar billede blutonium Nybegynder
13. juni 2004 - 00:08 #10
<?php
$lukker = ok;
echo "Jeg lukker nu, $lukker?";
?>