Avatar billede moffedrengen Nybegynder
18. februar 2001 - 21:33 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

statuslinje

jeg har lavet den her script ting.. men der er et eller andet galt, for når jeg ligger den ind html koden så sker der ikke noget. nogen der lige gider kigge på den ?
<head>
<base target=\"h-øverst\">
<script language=\"JavaScript\">
var timerID = null;
var timerRunning = false;
var id,pause=0,position=0;

function rulleTekst() {
var i,x
var indhold=\"          Velkommen til møffes kongerige.. her skulle du meget gerne finde det du søger... hvis ikke så email mig          \";
x=(60/indhold.length)+1;
for(i=0;i<=x;i++) indhold+=\"--==www.moffedrengen.subnet.dk==--\"+indhold;
window.status=indhold.substring(position,position+60);
if(position++==128) position=2;
id=setTimeout(\"rulleTekst()\",1000/10);
}
</script>
</head>

<body bgcolor=\"#FFCCFF\" onload=\"rulleTekst();dynAnimation()\">
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. februar 2001 - 21:45 #1
her kan du se hvordan man kan gøre:
  http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/javascript/javascript03.html

men jeg ville foretrække du lod være :-))

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
18. februar 2001 - 22:02 #2
<ole>
jakoba >> Mine ord, de halve :)))

moffe >> Det er ikke uden grund, du aldrig ser den slags på sider, der har været igennem professionelle web-smede!
Det hakker afsted i klumper, giver elendig læsbarhed og signalerer: \"JUBEL-amatør\". Animerede elementer på en side flytter altid fokus fra evt. information på siden. Derfor anvendes animationer kun sparsomt og efter grundige overvejelser i et professionelt miljø...og du ser så at sige aldrig news-tickers på den slags sider.
* Undgå dem *
/mvh
</bole>
Avatar billede podata Nybegynder
19. februar 2001 - 03:54 #3
Ja og Ja.
Det er faktisk rart at man kan se hvor man havner hvis man følger et link m.v.
Til nød og i stedet for en uforståelig url kan du bruge.
<a href=\"uforståelig_url.htm\" onMouseOver=\"window.status=\'forklaring til link\';return true\" onMouseOut=\"window.status=\'\';return true\">Link</a>
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
19. februar 2001 - 17:58 #4
det skal jo ikke være onmouse over... det er noget der skal køre der hele tiden... hæhæ... eller bare noget stationært... det hakker vel ikke... =)
men hvorn skal scriptet se ud hvis det skal være stationært i statuslinjen og der bare skal stå \" www.moffedrengen.subnet.dk\" ???
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
19. februar 2001 - 18:01 #5
fååårk... hader når jeg lige kommet til at tænke på noget efter jeg har sendt min kommentar afsted... =)
olebole>> jeg er jo jubel-amatør... *gg*
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2001 - 18:44 #6
Hehe....det har vi alle været - og jeg har da også haft min \"er-det-ikke-skønt-når-alt-bevæger-sig?\" fase.
Jo, det kører \'hakkende\' og det suger fokus fra det væsentlige på din side :)
/mvh
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. februar 2001 - 19:36 #7
Slap af. vi skal jo starte et sted. Jeg har faktisk stadig nogle gamle skingre midier på mine sider jeg ikke har fået luset ud.
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. februar 2001 - 19:43 #8
<script language=\'javascript\'> <!--
// Feel free to copy, modify and distribute this script. best ligHTCC.

var overLink  = false;
var scrollText = \"www.moffedrengen.subnet.dk\"
var scrollHand = setTimeout(\"statusScroll();\",1000); // start updating.
function statusScroll() {
      if ( !overLink ) {
        defaultStatus = scrollText;
      };
      scrollHand = setTimeout(\"statusScroll();\",150);
      return true;
}; //end statusScroll()

// --> </script>

det der med mouseover er for at undgå at den dækker over destination når musen er over et link. Hvis du vil af med det må du selv hitte ud af hvordan. Æv Bæv :-))

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2001 - 19:47 #9
Hvis jeg slapper mere af, skider jeg i stolen :)))
Vi har alle lavet sådan noget, men det ville da være at foretrække, hvis man begynder med noget fedt i stedet for noget ufedt :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. februar 2001 - 20:02 #10
olebole >> \"Slap af\" var til moffedrengen, ikke til dig.

Så Cool som du er er vi skam allesammen meget forsigtige med ikke at bede dig slappe mere af. De stank kan jeg godt undvære. :-))

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2001 - 20:22 #11
*ROTFLMAO*
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
19. februar 2001 - 21:37 #12
*har skidt på stolen for længe længe siden...*
den virker ikke... *snøft* det kunne være at jeg bare lige skulle lade siden være som den nu er...kan jeg forresten ikke bede om lidt prof assistance på siden? det er bare lige for at se hvad der kan gøre bedre... og... u know... ikke noget dicideret.. hvis i mener at der ikke kan gøres noget andet mht statuslinjen så vil jeg lige fordele efter indsats.. som det er indtil videre.. hvis ikke må i gerne komme med flere gode spørgsmål.. =)
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. februar 2001 - 21:42 #13
jo da, skriv URL\'en så vi kan finde siden.
Avatar billede alnoee Nybegynder
19. februar 2001 - 21:47 #14
Lur mig om det ikke er

http://www.moffedrengen.subnet.dk/

;)
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
19. februar 2001 - 21:50 #15
*lol* linket står osse kun en 2-3 gange højere oppe... *g*
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. februar 2001 - 21:53 #16
Ja. og jeg har endda selv kopieret det til det der sidste eksempel. duh.
kikker ...
Avatar billede alnoee Nybegynder
19. februar 2001 - 21:55 #17
Er det ikke blevet ulovligt at linke til mp3 sider ? (Tænker her på din mp3 sektion) eller er jeg bare lysår bagud ?
Avatar billede alnoee Nybegynder
19. februar 2001 - 22:00 #18
Fandt selv svaret i Kodas info fil:

Må jeg linke til andre musikhjemmesider?
Ja, hvis ejeren af den hjemmeside du linker til i forvejen har indhentet tilladelse fra
rettighedshaverne. Linker du til hjemmesider, der udbyder musik uden tilladelse eller
tilbyder køb af pirat-cd’er, medvirker du til andres ulovlige handlinger.
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
19. februar 2001 - 22:02 #19
mener jeg er på den rene når jeg sender folk igennem en disclaimer... =)
Avatar billede alnoee Nybegynder
19. februar 2001 - 22:04 #20
Tja, jeg må indrømme jeg kender ikke reglerne...du har muligvis ret ;)
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. februar 2001 - 22:12 #21
Desværre, den må jeg heller holde mig fra. Du bruger masser af <xml og det kender jeg ikke meget til.

men rent designagtigt kan jeg da kritisere lidt:

Den meget hvide baggrund er hård for øjnene, hellere som på gæstebogen, evt med en lidt omhyggeligere valgt tone.
Brug samme baggrund allevegne medmindre der er MEGET grund til at skifte, og brug den også oppe i menubjælken.
Kan du evt gøre menurammen lidt mindre i højden den optager langt mere plads end den behøver.
Den blå farve i \"Møffes kongerige\" overskriften er meget lys. nem at overse.
God smag i sild :) Måske lige lovlig silicone fixeret.
Ja jeg synes godt nok at: \"Piercing? Det er da hul i hovedet\"

Ellers ikke noget jeg kan finde på at sable dig ned for. Bedre en mange sider jeg har set.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. februar 2001 - 22:18 #22
Hvis man kan siden i Jubii, Yahoo eller en af de andre store er det også lovligt for dig at linke til den.
Disclaimeren gør hverken fra eller til.
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
20. februar 2001 - 17:27 #23
jakoba>> jeg er ikke lige med... hvad mener du med jubii og yahoo?? og piercing..hul i hovedet... jeps...*g*.. *kigger lige i spejlet*
jeg kigger lige på at lave siden en anelse om.. farvemæssig.. men det bliver ikke lige med det samme.. =)
thX