Avatar billede amoelle Nybegynder
11. juni 2004 - 15:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

afvikle er sql script som cronjob ?

Jeg skal afvikle et sqlscript fra en Solaris maskine mod en oracle database.
Jeg har lavet et shellscript EPJstep1.sh, der ser således ud:

#
# Connect to TEST database and perform step 1
sqlplus akm/akm@TEST @/export/oracle/sql/EPJconvert_1.sql
# logfile is EPJconvert_1.lst
#

så logger jeg på solaris maskinen som root og stiller mig i kataloget /export/oracle/sql
herefter skriver jeg

# crontab 'EPJstep1.sh'
og får svaret

sqlplus akm/akm@TEST @/export/oracle/sql/EPJconvert_1.sql
crontab: error on previous line; unexpected character found in line.
crontab: errors detected in input, no crontab file generated.
#

Hvad mener I om det ?
SQL Filen eksisterer, og det er jo ikke det mest indviklede shellscript, der er set....

Derudover kan man fint starte sqlplus med kommandoen
sqlplus akm/akm@TEST

Så hvad er det for nogle uventede karakterer ?....

Der er også noget med, at der skal sættes nogle environmentvariable...ORA_HOME og ORACLE_SID og ....

Skal det bygges ind i shellscriptet ?....

på forhånd tak
Avatar billede skau Nybegynder
11. juni 2004 - 15:59 #1
Foran selve jobbet skal du skrive hvornar det skal køre - se man crontab

eks.
1 12 * * * * sqlplus akm/akm@TEST @/export/oracle/sql/EPJconvert_1.sql

kører klokken 1 minut over tolv på alle dage
Avatar billede skau Nybegynder
11. juni 2004 - 16:03 #2
skriv crontab -e for at sætte din entry ind i crontab - alt efter hvad dit OS er

eksemplet skulle have været

1 12 * * * * /export/oracle/sql/EPJstep1.sh
Avatar billede amoelle Nybegynder
13. november 2004 - 19:49 #3
tak for svar, - jeg er ved at rydde op i min gamle historik  ;-)
da jeg stillede spørgsmålet havde jeg for travlt til at følge op på det.