Avatar billede gil-galad Nybegynder
10. juni 2004 - 17:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan dette script loope?

Hejsa...

Jeg har dette script på min side:

if(screen.availWidth<=1023){
if(document.cookie&&document.cookie.indexOf('800')==-1) {document.cookie="sitesize=800;expires=Fri, Dec 31 2004 23:59:59 GMT;";
location.reload();}
}

Det er til min stylesheetskifter, der automatisk skifter siden en tak ned i opløsning hvis man har opløsningen 800*600 eller lavere. Men mistænker det til nogle sjældne gange at loope, da min counter sagde at én bestemt IP havde besøgt min side 3352 gange på en halv time!!?? det fik også lige min side til at gå helt ned.....

Men hvem lader sin computer stå sådan? det har da ikke været en hacker vel? (har IP'adressen)
Avatar billede roo104 Nybegynder
10. juni 2004 - 21:06 #1
En if sætning burde ikke kunne loope, da det er det der hedder selektion, det er "enten eller". Det er kun for eller while løkke der kan loope
Avatar billede roo104 Nybegynder
10. juni 2004 - 21:09 #2
det med de 3352 besøg lyder mere som nogle af de orme, som angriber webservere
Avatar billede gil-galad Nybegynder
11. juni 2004 - 00:36 #3
med loope mener jeg står og reloader siden..
Avatar billede gil-galad Nybegynder
11. juni 2004 - 00:37 #4
med loope mener jeg At Den står og reloader siden..
Avatar billede roo104 Nybegynder
11. juni 2004 - 08:31 #5
nej det skulle den ikke, for hvis brugerens opløsning er mindre end 1024, vil den gå ind i den første if sætning. hvis den næste betingelse er opfyldt vil den gå ind i den anden if sæting. Det vil alt sammen kun kunne ske 1 gang.
Du har ikke noget løkke længere ud ? altså før f(screen.availWidth<=1023){ ...
Avatar billede gil-galad Nybegynder
11. juni 2004 - 12:05 #6
jeg mener stå og opdatere siden fordi location.reload(); vil blive aktiveret hele tiden... Hvis der af en eller anden grund ikke bliver gemt i cookien, men brugeren har slået cookies til, vil det ske...
Avatar billede roo104 Nybegynder
11. juni 2004 - 12:08 #7
nej for location.reload() vil kun blive kaldt _en_ gang
Avatar billede gil-galad Nybegynder
11. juni 2004 - 12:27 #8
hmmm.. når siden så ER reloaded kan den så måske reloade den igen, og så igen og igen? Kan godt se den kun vil blive kaldt én gang når man ser siden én gang. MEN hvis man kører med lav opløsning og siden vil reloade, og siden af en eller anden grund stadig ikke er lavopløsning vil den så reloaade igen osv... Jeg tænker på om scriptet fx. ikke virker ordenligt med safari på imac's eller noget.

Hvis man kunne lave noget alá dette:

location.reload();} skal hedde location.replace("<?php echo $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>&amp;reload_igen=NEJ")

og hvis reload_igen=NEJ  skal scriptet slet ikke køres næste gang...

hmmm jeg prøver lige det
Avatar billede gil-galad Nybegynder
11. juni 2004 - 14:20 #9
Det sidste jeg lavede virkede næsten, og jeg fik hjælp til det andedsteds... men du kan da godt få points alligevel