Avatar billede enigma_morten Nybegynder
09. juni 2004 - 21:35 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man en preloader?

Nu har jeg siddet og kigget efter det rigtige svar, men for mig synes der at være 1000 muligheder som er uoverskuelige!

Så nu spørger jeg selv. Jeg har lavet en hjemmeside, eller en film på en måde. Hvordan preloader jeg den med procent og liggende søjle?

På forhånd tak!

Morten
Avatar billede mat Nybegynder
09. juni 2004 - 21:42 #1
Avatar billede lyden Nybegynder
09. juni 2004 - 21:48 #2
& en lille simpel (dog uden søjle) !

første frame i din swf :

procent = int((getBytesLoaded()/getBytesTotal())*100);

& denne i anden frame :

if (procent<100) {
    gotoAndPlay(1);
} else {
    gotoAndPlay(3);
}

Opret et dynamisk tekstfeldt & give det variabel navnet procent.

Inhold ligger i frame 3
Avatar billede kragekjaer Praktikant
09. juni 2004 - 21:56 #3
prøv at søg i denne kategori, og du vil finde ca. 1 mio. svar
Avatar billede pyroman Nybegynder
09. juni 2004 - 23:03 #4
faktisk 1 million milliard!

der går ikke én dag uden samme spørgsmål!
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
10. juni 2004 - 13:51 #5
Ganske rigtigt. Men det er, ja! Nemmere selv at spørge om det?
Avatar billede lyden Nybegynder
11. juni 2004 - 21:04 #6
...lykkes det dig enigma_morten ?

...ellers spørg igen (tag dig ikke af de to "tosser" (just kidding) de har været her for længe)

.... Og jeg gi'r dig helt ret ! det er tit og ofte det bedste at spørge selv - da man på den måde kan få drejet svarene hen i en retning hvor man selv kan følge med. Vi er alle forskellige & modtager indlæring ligeså.

Finder man intet man umiddelbart kan bruge/eller komme videre med i en søgning er der intet galt i at spørge - det giver derimod også de ikke så rutinerede "eksperter" en mulighed for at svare fra sig, i det tilfælde at de hardcore ikke "orker" endnu et newbie spm.

MvHLyden
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
12. juni 2004 - 21:00 #7
Jeg kunne desværre ikke få det til at virke. Jeg skal lave det på www.birkogkarla.6x.to .. For den bliver sikkert ret stor når jeg er færdig med den - Så skal bare have lavet en preloader der kan loade den?

Og . Hey tak.. Det er rigtigt. Men nu har jeg også holdt en pause med alt det design og programmering. så jeg er en smule ude af træning! Men jeg håber på du kan hjælpe mig med det! Og undskyld jeg svarer så langsomt. Jeg er ikke i min hjemby. Så har en smule svært ved at komme til en computer..

MVH Morten
Avatar billede pyroman Nybegynder
12. juni 2004 - 21:27 #8
Lav en ny scene i starten af din flash... denne er kun til preloaderen.
I første frame i denne smider du denne kode:

_root.onEnterFrame = function(){
if(this.getBytesLoaded() == this.getBytesTotal()){
  delete this.onEnterFrame;
  nextScene();
  }

Denne står bare og venter til din side er hentet - du kan evt lægge et movieclip med en animation samme scene...

Hvis du vil have et tekstfelt og en loadingbar der viser procenten, så skal dit script se sådan her ud:

_root.onEnterFrame = function(){
  var bytesLoaded = this.getBytesLoaded();
  var bytesTotal = this.getBytesTotal();
  percent = bytesTotal > 0 ? Math.floor(bytesLoaded/bytesTotal*100) : 0;

  instancenavnPåTekstfeldt.text = percent+" %";
  instancenavnPåoadingbar._xscale = percent;

  if(bytesLoaded == bytesTotal && bytesTotal > 0){
    delete this.onEnterFrame;
    nextScene();
  }
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
14. juni 2004 - 17:26 #9
Mange tak Pyroman. Din metode virker helt fint.. Læg et svar, så får du pointene..

Morten
Avatar billede pyroman Nybegynder
14. juni 2004 - 18:03 #10
Del dem lidt ud mellem os alle sammen... du kunne ligeså godt have brugt deres...

mat og lyden - smid et svar begge to :)
Avatar billede lyden Nybegynder
14. juni 2004 - 18:45 #11
....det er helt fint pyroman ........ du har vist fortjent hver en "penny".....!
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
14. juni 2004 - 18:51 #12
Flot af dig - De går til dig pyroman! :)
Avatar billede pyroman Nybegynder
14. juni 2004 - 19:11 #13
takker! :)
Avatar billede cjhansen Nybegynder
09. august 2004 - 21:20 #14
HOV Pyroman !
"Denne står bare og venter til din side er hentet - du kan evt lægge et movieclip med en animation samme scene..."
Skal dette movieclip lægges i et nyt layer, eller er det ligefedt?

cjhansen
Avatar billede pyroman Nybegynder
09. august 2004 - 22:00 #15
layers er kun for syns og ordens skyld....
Avatar billede maqhem Nybegynder
24. december 2004 - 11:53 #16
Men... er der noget galt med min computer - eller??
Når jeg vil have den til at loade, sker det kun i et kort sekund... Er det normalt?
Jeg har lagt 4 billeder ind i scene 2, men alligevel når man ikke engang at lægge mærke til den.... Jeg viser den altid i en eksekverbar fil - er det det?
Avatar billede pyroman Nybegynder
24. december 2004 - 13:14 #17
Når du kører det lokalt fra harddisken skulle det gerne tage langt under et sekund at hente - ellers er det satanedme en lortecomputer du har dig ;)

Derfor - hvis det ikke er beregnet til at smide ud på nettet - så kan du ligeså godt droppe en loadingbar, ved mindre du altså har en film på 3,5 GB i flashen...

Glædelig jul!
Avatar billede maqhem Nybegynder
24. december 2004 - 13:44 #18
Ok - så ved jeg det....
Tak. I lige måde!