Avatar billede japp Nybegynder
09. juni 2004 - 19:55 Der er 17 kommentarer

WinXP install på SATA HD

Hej alle.

Har lige fået alle stumperne hjem til en ny pc. Det er første gang jeg forsøger med en SATA HD. Problemet er at når jeg booter op fra winxp cden og den begynder installationen, får jeg en besked om at den ikke kan finde nogen HD. Der er 200point hvis nogen kan hjælpe..
Avatar billede kenp Novice
09. juni 2004 - 20:22 #1
sidder den på et selvstændigt controller kort? hvis ja, så ska du under opstarten trykke f6 også indlæse driverne til det kort.
Avatar billede japp Nybegynder
09. juni 2004 - 20:25 #2
Nej den sidder i SATA stikket i bundkortet..
Avatar billede kbu Nybegynder
09. juni 2004 - 20:41 #3
selvom  sata controlleren sidder på bundkortet, kan det godt være samme fremgangsmåde som kenp beskriver.
Avatar billede kbu Nybegynder
09. juni 2004 - 20:42 #4
driveren har du så fået med fra lev. af bundkortet
Avatar billede japp Nybegynder
09. juni 2004 - 21:01 #5
Ja, der fulgte en raid controller driver med på en diskette, og jeg prøvede også det med f6 og søgte så efter driveren på disketten, men den fandt ikke noget??
Avatar billede kbu Nybegynder
09. juni 2004 - 21:15 #6
... underligt - tror du ikke, at der også har været en anden driver ?
Avatar billede kbu Nybegynder
09. juni 2004 - 21:21 #7
er disketten bootable - der er måske en funktion for low level formatting. ?
Avatar billede japp Nybegynder
09. juni 2004 - 21:26 #8
Den er ikke bootable, men det skal den vel heller ikke være når winxp selv gennemsøger a: efter en driver..

low level formatting??!
Avatar billede kbu Nybegynder
09. juni 2004 - 21:35 #9
low level formatting er den grundlæggende formattering, som foretages før operativsystemet foretager formattering til et filsystem.
Avatar billede kbu Nybegynder
09. juni 2004 - 21:40 #10
er der ikke en driver på CD'en der fulgte med bundkortet ?
Avatar billede japp Nybegynder
10. juni 2004 - 16:33 #11
Nope.. kun BIOS opdatering. Men det er samme version som den der allerede er installeret
Avatar billede kbu Nybegynder
10. juni 2004 - 20:28 #12
så forsøg at hente en driver enten hos producenten af bundkortet, eller af controllerchippen.
Avatar billede japp Nybegynder
19. juni 2004 - 18:19 #13
Har prøvet alle mulige drivere på både harddisk og bundkortproducentes hjemmeside, men ingen af dem virker. Jeg har også opdateret bios.. Intet hjælper..
Avatar billede ird Praktikant
19. juni 2004 - 19:07 #14
Avatar billede ird Praktikant
21. juni 2004 - 15:16 #15
Fik du kikket på det
Avatar billede kbu Nybegynder
22. juni 2004 - 23:38 #16
Hvordan går det japp ???
Avatar billede japp Nybegynder
03. maj 2005 - 21:38 #17
Fik lidt hjælp i den fysiske verden :) En eller anden smid et svar så jeg kan lukke her.