Avatar billede hejhejhej Nybegynder
08. juni 2004 - 22:32 Der er 3 kommentarer

Hvorfor beder min Iis server om password og brugernavn

Jeg har lagt iis 5.1 ind på min WinXP maskine. Men når jeg forsøger at tilgå serveren beder den om password og brugernavn.

Men kan man ikke blive fri for det??
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
08. juni 2004 - 22:39 #1
mit bud er at den mappe du deler er beskyttet af NTFS og derfor kræver login før IIS kan læse indholdet
Avatar billede eaglef1 Nybegynder
08. juni 2004 - 22:48 #2
Jeg vil give dawin ret.

Prøv at se om iisbrugeren har adgang til mappen (IUSR_SERVERNAVN)
Avatar billede kenp Novice
08. juni 2004 - 23:10 #3
(eller om du bare har glemt at give tilladelse til anonym adgang til hjemmesiden, det kan du se under properties for dit domæne på din iis)