Avatar billede mikze Nybegynder
08. juni 2004 - 16:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Style til min <select>

Hejsa... JEg søger lidt hjælp til min css fil omkring en select.

Det er jo normalt i et normalt input felt med dette:
style="border: 1px #003265 solid; font-family: Tahoma; font-size: 11px; color: #003265; width: 100px;"

Men hvorfor gider borderen ikke være #003265 i min select? Og hvis jeg skriver height: 17px gider den heller ikke og være 17 pixel i højden? HVordan kan man ændre det...?
Avatar billede mikze Nybegynder
08. juni 2004 - 16:44 #1
?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
08. juni 2004 - 16:58 #2
det kan man desværre ikke rigtigt...

du kan sætte din font-size meget højt, det er den eneste måde at ændre højde på select's og border's er der mig bekendt ingen mulighed for at pille ved

det skyldes at select's er styresystems-elementer og derfor langt hen ad vejen afhænger af dette
Avatar billede mikze Nybegynder
08. juni 2004 - 18:01 #3
ok :(
Avatar billede skovenborg Nybegynder
08. juni 2004 - 18:13 #4
i mozilla kan du egentlig godt sætte en style på border for de forskellige options ved at sige:
SELECT OPTION {border:1px #003265 solid;}

men det holder så ikke i IE
Avatar billede frosteyes Nybegynder
08. juni 2004 - 18:43 #5
Jeg mener heller ikke du kan ændre på en selects border. Men hvis du kan, så skal svaret gerne kunne findes her:

http://www.w3.org/TR/CSS21/