Avatar billede 4b4 Nybegynder
17. februar 2001 - 23:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

4 trins preeloader

Jeg er igang med min side, og spekulerede på om det var muligt at lave en 4 trins-preeloader.
Altså jeg har 4 punkter som vises efterhånden som siden loades færdig.. Man kan altid lave \"if frame is loaded goto..\" osv.. Men da jeg bruger en del movieclips mm. ville det være nemmere hvis man kunne regne med procentdel loaded af helefilmen..
ex.
25% goto 1
50 goto 2
osv..
(Jeg bruger flash4.. såå ikke noget actionscript der KUN virker i flash5.. (har jeg .. men SKAL bruge flash 4 i dette tilfælde..)

/Alive
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. februar 2001 - 23:31 #1
4b4 -

Man kan sagten lave ting i Flash 5, der virker i Flash 4. Du skal bare sætte det under \"publish Settings/Flash\". Vælger du her Flash 4 kan du slet ikke bruge de Actionscript, der kun virker i 5´eren.

Din Preloader er en form sag at lave i Flash 5, men 4 hmm..., der må jeg lige tænke lidt.

/Nikolaj
Avatar billede nvhit Nybegynder
18. februar 2001 - 11:22 #2
>Nikolejdu

Hvordan ville du da lave dem i F5? Bare lige et hurtigt oprids...
Avatar billede nvhit Nybegynder
18. februar 2001 - 11:25 #3
Det kunne være lidt interessant fordi der er mange af os som ikke rigtigt kan se de store forskelle i F4 og  F5.

Kun i layout (macromedia-stadard), men kun hvis du lige har tid:-)
Avatar billede 4b4 Nybegynder
18. februar 2001 - 11:42 #4
Flash 5 og flash 4 er MEGET forskellige. I flash5 bruger man meget mere action script til forskellige events.

preeloader i flash5 actionscript:
total = this.getBytesTotal();
loaded = this.getBytesLoaded();
txtField = (loaded/total)*100 ;
if (total == loaded) {
    gotoAndPlay (3);
}

Har jeg så lavet lidt om på .. så den passer til 4 trins preeloading.. MEN MEN MEN.. jeg skal bruge en der virker ligeledes til flash4... *uff*

/Alive
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. februar 2001 - 17:21 #5
total = 10;
loaded = getProperty(\"/\", _framesloaded);
a = total/loaded;
percent_loaded = int(100/a);
if (Number(percent_loaded)>=100) {
    gotoAndPlay (\"main\", 1);
} else {
    play ();
}

/per