Avatar billede rastaman Nybegynder
07. juni 2004 - 09:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fuld Skærm

Kan man sætte en kode i index.htm så den åbner automatisk i fuld skærm når man kører frames og altså ikke har nogen body

Rastaman
Avatar billede cdc Novice
07. juni 2004 - 09:56 #1
du kan lave en index side som åbner en side i fullscreen. Men du vil få bøvl med det fra brugerne af sitet, hvis det da ikke er et intranet eller tilsvarende
Avatar billede helle_fred Nybegynder
07. juni 2004 - 10:17 #2
<script>
function full(){
    if(window.opener)
        window.close();
    else     window.open(document.location.href,null,'fullscreen=yes' )
}
</script>
<a href=# onClick="full()">luk/åbn fuld skærm </a>
Avatar billede roenving Novice
07. juni 2004 - 18:07 #3
>>helle

Det kan absolut ikke anbefales at bruge et ugyldigt windowname, tværtimod kan det faktisk på det kraftigste anbefales, at man _altid_ sætter et sådant, så i stedet:

window.open(window.location.href,'fullWindow','fullscreen=yes' )

-- jeg rettede også lige referencen til den gældende standard, så den forældede og faktisk principielt ugyldige document.location ikke bliver hængende ...

>>rastaman

-- fullscreen kan kun anbefales, hvis det er et absolut behov, og du ved, at alle dine brugere kører Internet Explorer på Windows ...

-- og du ikke risikerer at du bliver bannet på det (så du skal altså ikke have mig som målgruppe !-)

-- den kan til nød anvendes, hvis du, som helle viser, sætter den som en knap, men du kan under ingen omstændigheder ændre på den måde i det oprindelige browser-vindue ...
Avatar billede helle_fred Nybegynder
08. juni 2004 - 10:00 #4
Roenving: Hvorfor kan det kraftigt anbefales, at man altid anvender et vinduesnavn? Tvivler ikke på at du har ret; men vil gerne høre begrundelsen.

Og hvad mener du med "du kan under ingen omstændigheder ændre på den måde i det oprindelige browser-vindue"?

<script>

function full(){
    if(window.opener)
        window.close();
    else
        window.open(location.href,'','fullscreen=yes' )
}

if(window.opener)t="luk fuld skærm"; else t="åbn fuld skærm"
document.write('<a href=# onClick="full()">'+t+'</a>')

</script>