Avatar billede kring Nybegynder
05. juni 2004 - 21:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med tilføje ByteFX Assembly til .aspx-fil

Hej Eksperter!

Jeg er lige begyndt at rode med ASP.NET og databaser. Jeg har siddet og rodet med at skriv en MEGET simple asp.net side der bare skal skabe en forbindelse til min MySQL-database.

Siden ser sådan her ud:

<%@ Page Language="C#" %>
<%@ Assembly Name="ByteFX.MySqlClient" %>
<%@ Import Namespace="ByteFX.Data.MySqlClient" %>

<html>
<head>
<script runat="server">

MySqlConnection con = new MySqlConnection();

</script>
</head>
<body></body>
</html>

Problemet er bare at jeg får følgende fejl:
File or assembly name ByteFX.MySqlClient, or one of its dependencies, was not found.

Jeg HAR installeret ByteFX 0.76, og jeg kan se at der er blevet tilføjet 3 assemblies til C:\WINNT\assembly
(ByteFX.MySqlClient, ByteFX.MySqlClient.Design og ICSharpCode.SharpZibLib)

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Kring
Avatar billede guidmaster Nybegynder
05. juni 2004 - 21:22 #1
Har du ByteFX.MySqlClient.dll til at ligge i dit /bin bibliotek?
Avatar billede kring Nybegynder
05. juni 2004 - 21:33 #2
Jeg har oprettet en mappe på min server, der hedder tests og i den ligger min aspx-fil (som jeg viste indholdet af i mit spørgsmål). I tests mappen har jeg så oprettet en mappe der hedder bin og i den ligger de 3 .dll-filer som følger med ByteFx.

Ved ikke om det har nogen betydning i denne sammenhæng, at jeg bruger notepad og ikke fx. Visual Studio til at lave udvikle i?

Skal der skrives noget i web.config for at få det til at virke?

Kring
Avatar billede kring Nybegynder
05. juni 2004 - 21:34 #3
Er det egentlig nødvendigt at have den bin-mappe med .dll-filerne i? Burde det ikke være muligt at referere alle de assembly der ligger i GAC'en?

Kring
Avatar billede kring Nybegynder
06. juni 2004 - 11:06 #4
En af mine venner fandt følgende løsning:
<%@ Page Language="C#" CompilerOptions="/R:C:\ByteFX\ByteFX.MySqlClient.dll"%>

Men som jeg skrev i min kommentar d. 05/06-2004 21:34:46, så burde det vel være muligt at referere alle de assemblies der ligger i GAC'en?

Kring
Avatar billede kring Nybegynder
11. juni 2004 - 12:28 #5
Det er vist blevet lukketid. Fandt ingen anden løsning end den beskrevet ovenfor.

Kring