Avatar billede mikkelz Nybegynder
05. juni 2004 - 16:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indexet i dremaweaver hvordan??

Hej, jeg er lige begyndt på at arbejde med dreamweaver men hvis jeg nu laver en startside der indeholder 3 frames. Hvordan gemmer jeg så siden under index, så den bliver brugt som forside???

Man kan jo kalde hver enkelt frame et eller andet, ex: 1, 2, 3 men når jeg starter siden fezt.dk skal den jo gå ind på fezt.dk/index hvordan??????
Avatar billede mikkelz Nybegynder
05. juni 2004 - 16:45 #1
der må være nogle der ved det?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
05. juni 2004 - 17:52 #2
Hvis du åbner dit frameset, går op i "Window-->>Frames" så kan du se dit frameset i frames dialogboxen.

Klik nu i helt ude i kanten af frames dialogboxen så der komme en fed sort streg rundt om hele framesettet i frames dialogboxen.

Så vælger du File-->>Save frameset as

Det er lidt nemmere hvis du er i split mode, så kan du nemlig se hvornår dit frameset kommer frem i html koden.
Det vil se ud ala dette :

<frameset rows="80,*" cols="*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
  <frame src="/UntitledFrame-2" name="topFrame" scrolling="NO" noresize>
  <frameset cols="80,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
    <frame src="/UntitledFrame-3" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
    <frame src="/Untitled-1" name="mainFrame">
  </frameset>
Avatar billede miss-g Seniormester
05. juni 2004 - 20:30 #3
Forklaret på en anden måde:

Hvis du kan se de grå streger som deler din side i frames - så klik på én af dem, og du har nu markeret dit frameset. Hvis du ikke ser de grå streger, så kan du få dem frem ved at gå i menuen - view - visual aids - frame borders.

Nu kan gemme dit frameset, da der vil stå "Save frameset as..." i menuen file.

Hvis du IKKE har fat i framesettet - står der blot - "save frame as"