Avatar billede brandborg Nybegynder
05. juni 2004 - 12:01 Der er 4 kommentarer

Udtræk link adresse og navn fra mySQL?

Hejsa... Jeg sider og er ved at lave en side hvor jeg skal kunne udtrække både et link og navnet som skal vises for brugeren fra en mySQL database.
Så mit spørgsmål er hvordan får jeg lavet den korrekte <a href=""></a> syntax så php forstår den?

Min linie ser sådan her ud:
print "<td bgcolor='#c9c9c9' valign='top' width='25%' style='border: #000000 1px solid;'>&nbsp;$row[title]</td>";

Jeg prøvede at lave en variabel som hed $link der hentede linket fra databasen... Og prøvede så¨med:
print "<td bgcolor='#c9c9c9' valign='top' width='25%' style='border: #000000 1px solid;'><a href="$link">&nbsp;$row[title]</a></td>";

Men så får jeg en fejl...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. juni 2004 - 12:06 #1
prøv med denne linie:

print "<td bgcolor='#c9c9c9' valign='top' width='25%' style='border: #000000 1px solid;'><a href='".$link."'>&nbsp;".$row[title]."</a></td>";
Avatar billede brandborg Nybegynder
05. juni 2004 - 12:44 #2
Den havde lidt problemer med den syntax du gav (Nok min variabel der har været problemer med).
Men fik det til at virke med <a href='"$row[link]."'>&nbsp;".$row[title]."</a>

Nu ville jeg så have den til at åbne linket i et nyt vindue...
Men når jeg adder target="_blank" så får jeg en fejl igen...

Den siger unexpected T-STRING?

Brugte den her:
<a href='"$row[link]."' target="_blank">&nbsp;".$row[title]."</a>
Avatar billede brandborg Nybegynder
05. juni 2004 - 13:00 #3
Nevermind... Fandt selv fejlen =)
target='_blank'
istedet for
target="_blank"
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. juni 2004 - 13:15 #4
Ved ikke om jeg hjalp, men ligger et svar