Avatar billede rarna Nybegynder
02. juni 2004 - 20:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vise bestemte filer fra en mappe

Efterfølgende script laver en liste med alle filnavne som findes i en bestemt mappe, efterfølgt af et delete link til hver fil. Det skal give brugerne af websitet mulighed for at delete billeder som de har uploadet. Problemet er at jeg har to php filer (uploadimage.php og deleteimage.php) også liggende i mappen og de kommer derfor med på listen med et delete link. Kan det undgås at de kommer med?

Her er koden:

<?php

$dir = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] ."/billeder/"; // Min mappe med billeder

if(!isset($_GET['slet'])){
    if (is_dir($dir)) {
      if ($dh = opendir($dir)) {
          while (($file = readdir($dh)) !== false) {
            if($file != "." && $file != "..") {
            echo $file . "&nbsp; <a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?slet=" . $file . "\">slet fil</a><br />\n";
            }
          closedir($dh);
      }
}else{
    if(file_exists($dir . $_GET['slet'])){
        unlink($dir . rawurldecode($_GET['slet']));
        echo "Filen: " . $_GET['slet'] . " blev slettet. <a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\">Gå tilbage</a>";
    }else{
        echo "Filen: " . $_GET['slet'] . " findes ikke. <a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\">Gå tilbage</a>";
    }

?>
Avatar billede riversen Nybegynder
02. juni 2004 - 20:39 #1
du kana vel bare tilføje det til din if sætning hvor du ser om file er . eller ..
Avatar billede detox Nybegynder
02. juni 2004 - 21:14 #2
Fx:

if($file != "." && $file != ".." && substr($file, -4) != '.php') {
    echo $file . "&nbsp; <a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?slet=" . $file . "\">slet fil</a><br />\n";
}
Avatar billede rarna Nybegynder
02. juni 2004 - 22:43 #3
Tak, det kører:) jeg mangler kun svar.
Avatar billede detox Nybegynder
02. juni 2004 - 23:32 #4
Velbekommen
Avatar billede nyst Nybegynder
18. juni 2004 - 10:39 #5
Hej rarna,

det er jo et genialt system du har udviklet der.

Var det muligt at få uploadimage.php, så ville jeg blive meget glad.

:-)