Avatar billede janbr Nybegynder
02. juni 2004 - 10:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Open datareader problem

Jeg bruger EMS mysql manager og der er opstået et problem når jeg vil tilgå databasen fra min .net app.

jeg får flg. fejl:

[InvalidOperationException: There is already an open DataReader associated with this Connection which must be closed first.]
  System.Data.Odbc.OdbcConnection.SetStateExecuting(String method, OdbcTransaction transaction) +191
  System.Data.Odbc.OdbcCommand.ValidateConnectionAndTransaction(String method) +36
  System.Data.Odbc.OdbcCommand.ExecuteReaderObject(CommandBehavior behavior, String method) +1189
  System.Data.Odbc.OdbcCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior) +48
  System.Data.Odbc.OdbcCommand.ExecuteReader() +7
  DBPackage.DBRetrieve.getEntrepreneurInfo(String username)
  DBPackage.DBController.getEntrepreneurInfo(String username)
  ASP.default_aspx.Page_Load(Object sender, EventArgs E) in c:\inetpub\wwwroot\startvirksomhed.nu\home\entrepreneur\ivaerksaetterrum\default.aspx:112
  System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +67
  System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +35
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +731

Min umiddelbare mistanke er at det er EMS mysql manager der er skyld i fejlen da jeg ikke har ændret i koden, men kun har redigeret i en tabel. Jeg er dog på temlig bar bund - så hjælp please.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2004 - 11:07 #1
Fejlen er jo åbenlys. Koden forsøger at åbne en data reader på en connection, hvor
der allerede er åbnet en datareader.

Det kan man ikke.

Hvis det er din kode skal du rette det (f.eks. ved at close den første data reader
inden du åbner den næste som fejlmeddelelsen sforeslår).

Hvis det ikke er din kode må du kontakte dem hvis kode det er.
Avatar billede janbr Nybegynder
02. juni 2004 - 11:17 #2
Det er rigtigt at man ikke kan have to datareaders åbne. Men problemet er at koden ikke er ændret fra at den virkede til at den går ned! Jeg rettede data i en tabel via manageren og der opstod en fejl med manageren. Derefter virker koden (som er uændret) ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2004 - 21:30 #3
Sådan kan du ikke konkludere.

En fejl i et program behøver ikke at være systematisk, så den kommer hver gang.

Den kan trigges af alle mulige ting og kombinationer af ting.
Avatar billede janbr Nybegynder
11. juni 2004 - 14:38 #4
Problemet kan åbenbart ikke løses.
Lukker spgm.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2004 - 19:10 #5
Kontakt leverandøren.