Avatar billede spawn112 Nybegynder
01. juni 2004 - 22:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

USB vs Netkort

HejZa mÆ jer...

Hvad er hurtigst/bedst til at bruge til sin internetopkobling? gennem USB-stik eller gennem netkort...
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2004 - 22:40 #1
Hvis vi taler USB (version 1 eller 1.1) imod en standard netkort (100 Mbit) så er båndbredden størst på netkortet. MEN til at surfe igennem er det vist nogenlunde ligemeget hvad du vælger, de ½-2 Mbit man normalt surfer med i danmark kan sagtens transmitteres gennem både et alm netkort og USB :-)
Avatar billede squashguy Nybegynder
01. juni 2004 - 22:47 #2
usb gennem hvad? gennem et motorola surfbard 4100 har jeg dårlig erfaring med usb porten. Den blev alt for ofte ustabil. Ethernetporten har jeg dog aldrig haft problemer med.

Kigger du kun på hastigheden, har corholio svaret :)
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2004 - 06:52 #3
Jeg har nu aldrig haft problemer med Wifi gennem USB-porten (b-klassen, 11 Mbit) - ikke det der ligner stabilitetsproblemer, så at skære alle problemer "over en kam" med dit enkeltstående tilfælde ville måske være at overdrive en smule.
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. juni 2004 - 15:22 #4
Nu snakker jeg også om et enkelt produkt, ikke generelt. Jeg har hørt om andre med samme problemer, både med Motorola 4100 og 4200. Om det skyldes en dårlig-skrevet driver, ved jeg ikke; jeg ved bare den af og til blev utilpas.