Avatar billede mr.gessle Nybegynder
01. juni 2004 - 14:34 Der er 1 løsning

wScript.Shell

Hej
Jeg skal gerne vide hvordan jeg afvikler følgende i en asp fil på en windows 2003 server.

Jeg kan fint køre følgende via Windows Script Host når jeg åbner en kommandoprompt og skriver cscript dnstest.vbs

Set dnsShell         = CreateObject("wScript.Shell")
commandLine  = "C:\inetpub\wwwroot\dnscmd.exe . /zoneadd testing2.dk /primary"

addHostRecord        = "C:\inetpub\wwwroot\dnscmd.exe . /recordadd testing2.dk @ A" & " " & "xx.xx.xx.xx"

Hvor xx'erne er censurerede IP'er ;-)

dnsShell.run(commandLine)
dnsShell.run(addHostRecord)

Det virker fint.

Men når jeg har en form som gerne på den ene eller anden måde skal submitte værdierne til scriptet i en asp fil hvor den førnævnte logik ligger i ASP blokke og jeg instantierer wScript.Shell objektet med Server.CreateObject(wScript.Shell) i stedet virker det ikke - men jeg får ingen fejl.

Hvad er forudsætningerne på en 2003 server - da jeg har en tilsvarede 2000 server hvor skidtet kører fint.

Webstedets bruger er Administrator.

Nogen her med forslag eller hvordan jeg laver et script med en form som kører kommandoerne igennem Wscript.Shell objektet?

Hvordan laver man i øvrigt en CName record da det er den eneste jeg ikke rigtigt kan få til at spille.
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
02. juni 2004 - 09:35 #1
Glem det...
Fandt ud af at lave det i en client side vb script function...
Trækker hermed spørgsmålet tilbage...