Avatar billede tirra Nybegynder
29. maj 2004 - 23:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

JavaScript kalender

Jeg forsøger at få styr på en javascript-kalender, som skulle være OK, men jeg har fået problemer på grund af en php fil som også skal fungere korekt.
Jeg forstår bare desværre ikke hvilken opgave den har og hvordan den skal "takles", så det ville være skønt med lidt hjælp til at få den del af koden til at fungere.

Filen index.php optræder her:

<script type="text/javascript">
  function dateChanged(calendar) {
    // Beware that this function is called even if the end-user only
    // changed the month/year.  In order to determine if a date was
    // clicked you can use the dateClicked property of the calendar:
    if (calendar.dateClicked) {
      // OK, a date was clicked, redirect to /yyyy/mm/dd/index.php
      var y = calendar.date.getFullYear();
      var m = calendar.date.getMonth();    // integer, 0..11
      var d = calendar.date.getDate();      // integer, 1..31
      // redirect...
      window.location = "/" + y + "/" + m + "/" + d + "/index.php";
    }
  };

  Calendar.setup(
    {
      flat        : "calendar-container", // ID of the parent element
      flatCallback : dateChanged          // our callback function
    }
  );
</script>

Som man ser kan kalenderen ikke fungere uden index.php
Og mit problem er så, - hvad jeg skal plasere i index.php

Jeg kan ikke se, at det er nødvændigt med nogen databaseforbindelse :)
Håber det er den rette kategori :
Avatar billede knudx Nybegynder
30. maj 2004 - 00:19 #1
Det ser ud som om kalenderen er opbygget sådan at datoenbliver omregnet til en sti, så hvis man klikker på 12 januar 2005 bliver man automatisk sendt til /2005/0/12/index.php - dér skal du så lægge en fil (index.php) med en beskrivelse af hvad der sker på den pågældende dato.
Det virker som en lidt ulogisk måde at gøre det på - det vil jo kræve ~265 mapper/filer per år.
Avatar billede punnishment Nybegynder
30. maj 2004 - 02:39 #2
istedet skal du ændre
window.location = "/" + y + "/" + m + "/" + d + "/index.php";
til
window.location = "index.php?date=/" + y + "/" + m + "/" + d;

<< filen index.php >>
den skal indeholde en database udtræk af event fra den pågældende dato!
Avatar billede tirra Nybegynder
30. maj 2004 - 17:24 #3
tak til > punnishment
Kan det ikke tænkes, at det er muligt at lægge info+dato i en tekstfil, som kan hentes med javascript (.... blot en tanke :)
Skal jeg oprette spørgsmålet under php ?
Avatar billede tirra Nybegynder
30. maj 2004 - 21:30 #4
Jeg lukker og flytter til php