Avatar billede 3z Nybegynder
29. maj 2004 - 22:52 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Kan man have flere submit knapper i een form ?

Hej,

Jeg har en ASP side, hvor jeg skal bruge flere submit knapper i samme form. Det skal blot være sådan, at alle felter Post'es, men til forskellige sider alt efter hvilken submit knap der trykkes på.

Dvs. trykkes på knap1 submittes alle formens felter til side1.asp. Trykkes på knap2 submittes alle formens felter til side2.asp osv osv

Hvordan gør jeg det ???
Avatar billede tobby Nybegynder
29. maj 2004 - 22:56 #1
<form name="form" method=post>
<input type=text name="Textfelt">
<input type=submit value="Submit1" onclick="document.form.action='actionpage1.asp';form.submit();">
<input type=submit value="Submit2" onclick="document.form.action='actionpage2.asp'form.submit();">
</form>
Avatar billede 3z Nybegynder
29. maj 2004 - 23:08 #2
Det virker tilsyneladende ikke helt...

<form name="slut" method="post" target="_blank">
<input type="text" name="test">
<input type="submit" value=" Preview PI "  onclick="document.form.action='vispi.asp';form.submit();" class="2">
<input type="submit" class="3" value=" Save and Print PI "  onclick="document.form.action='printpi.asp';form.submit();">
</form>

Den åbner bare samme side (altså den med formen på) i et nyt vindue og ikke det jeg skriver i submit tag'en ???
Avatar billede tobby Nybegynder
29. maj 2004 - 23:15 #3
Du skal ikke have target på din form.
Avatar billede 3z Nybegynder
29. maj 2004 - 23:18 #4
Sorry det var form navnet jeg glemte at ændre - har rettet det, men har nu opdaget en anden fejl:
Der åbnes 2 sider og ikke kun 1 ???
Jeg har target på fordi siden SKAL åbnes i et nyt vindue, kan det gøres på andre måder da ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. maj 2004 - 23:34 #5
Det er fordi den submittes to gange som den er lavet her:

<input type=submit value="Submit1" onclick="document.form.action='actionpage1.asp';form.submit();">

Det skal være sådan her uden form.submit() eller skal type være en almendelig knap:

<input type=submit value="Submit1" onclick="document.form.action='actionpage1.asp';">
Avatar billede tobby Nybegynder
29. maj 2004 - 23:39 #6
nemlig...
Avatar billede 3z Nybegynder
29. maj 2004 - 23:40 #7
Kaaanon det virker - jeg takker !
Smider I begge et svar så deler I...
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. maj 2004 - 23:41 #8
Jeps :)
Avatar billede tobby Nybegynder
29. maj 2004 - 23:44 #9
yes