Avatar billede spookym Nybegynder
29. maj 2004 - 18:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mysql udtræk i en tabel på en webside

Hej alle

Jeg har en side hvor jeg køre i klasser og template.
Jeg har en tamplate hvor jeg viser nogle nyheder på en forside. Der er 2 tabeller på websiden.
MNit spørgsmål er så, hvordan for jeg vidst 2 forskellige ting fra min database i mysql, i hver af tabellerne på websiden ??

Hilsen Henrik
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. maj 2004 - 18:35 #1
Byg tabel 1 op med data fra mysql og byg tabel 2 op efter følgende:

$q1 = mysql_query("SELECT hvaddunuvilhave FROM tabel1");
while($r1 = mysql_fetch_assoc($q1))
{
//Lav tabel 1...
}

$q2 = mysql_query("SELECT hvaddunuvilhave FROM tabel2");
while($r2 = mysql_fetch_assoc($q2))
{
//Lav tabel 2...
}
Avatar billede spookym Nybegynder
29. maj 2004 - 18:42 #2
Det jeg mente var, at jeg har en tabel i min database. Hvordan for jeg vidst 2 forskellige ting fra den database ud i tabellerne når jeg bruger templates ?
Avatar billede dennismp Nybegynder
29. maj 2004 - 20:37 #3
Jeg vil gerne hjælpe dig, men jeg forstår ikke rigtig spørgsmålet :(
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. maj 2004 - 20:45 #4
Du kan jo sagtent hente 2 ting ud af en database...
Men måske jeg heller ikke helt forstår hvad du mener!
Avatar billede spookym Nybegynder
29. maj 2004 - 21:11 #5
Damn jeg er heller ikke så god til at formulere mig rigtig :-/

Jeg prøver lige at formulere mig bedre.. kommer tilbage senre poster det... ellers tak for hjælpen..
Avatar billede spookym Nybegynder
29. maj 2004 - 21:30 #6
Jeg har faktisk også et andet spørgsmål mens jeg formulere mig om med det andet.

Hvordan skriver man det der står i en foreing key ud ? altså hvis man har en tal og i den står der fx 1 og det refere til fx 100. hvordan skriver man så 100 ud i php ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. maj 2004 - 21:36 #7
Du kan lave SELECT post FROM TABEL1, TABEL2 WHERE TABEL1.id = TABEL2.fremmedId
Avatar billede spookym Nybegynder
31. maj 2004 - 16:22 #8
okay nu prøver jeg igen.
Her er et link til hvordan det ser ud nu. http://www.muldersweb.dk/dvd.jpg
I min template ser det sådan her ud. ( dettet er bare et udsnit af det )

<table cellspacing="0" cellpadding="2" border="0">
<tr>
    <td colspan="2">{TITEL}</td>
    <td colspan="4" class="farve">{TITEL}</td>
</tr>

Her viser den en titel fra databasen. Men som i kan se viser den, den samme titel igen lige som på billede. Hvordan for jeg gjort så den viser noget forskelliget i hver af cellerne ?
Min php ser sådan her ud:

if (!isset($_GET['noget'])) // ved ikke hvad det linje gør
  $sql =('select Id_nr,titel,dvdindhold.regions_kode,region.regions_kode,dvdindhold.pris,pris.pris,billed_path
  from dvdindhold,region,pris where Id_nr=1 and region.regions_kode=2 and pris.pris_id = dvdindhold.pris');

Håber i stadigvæk er der...
Avatar billede spookym Nybegynder
04. juni 2004 - 19:06 #9
nå jeg lukker så...