Avatar billede labanos Nybegynder
27. maj 2004 - 14:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lukke applet ned efter tid

Jeg har en applet der opretter en del tråde og kalder nogle forskellige soap funktioner løbende. Mit problem er at jeg gerne vil have min applet til at lukke pænt ned når den har været inaktiv i et vist tidsrum (fx 30min efter sidste bevægelse med musen over appletten). Umiddelbart er det ikke noget problem med at lave koden til håndteringen af tiden. Problemet er at få den JVM der afvikler appletten til at lukke, hvilket ville være det optimale.

Alternativt har jeg tænkt på at lukke hele browseren ned vha. fx et kald til javascript fra appletten. Problemet med den løsning er at jeg ikke kan finde en måde at omgås popuppen der fortæller at vinduet lukkes. Hvis brugeren ikke sidder ved pc'en hjælper det jo ikke meget at den hænger ved popuppen.

Problematikken i den første løsning med at lukke appletten ned opstår når jeg forsøger at fremtvinge kald til stop() og destroy() på min applet. Jeg får det pt. gjort ved at kalde noget ala:
getAppletContext().showDocument(new URL("http://etellerandet.htm");
Problemet med dette er at JVM stadig er aktiv og hvis jeg klikker tilbage til siden der loader min applet, så bliver den startet fra cachen, istedet for en ny.

Jeg har forsøgt med diverse cache control funktioner i html men uden held.

Det jeg leder efter er noget der kan deaktivere min applet fuldstændigt så den skal genindlæses på ny.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2004 - 16:03 #1
Hvad sker der hvis du kalder System.exit() ?
Avatar billede labanos Nybegynder
28. maj 2004 - 08:33 #2
Jeg har forsøgt med Runtime.halt(), Runtime.exit(), men det giver security exceptions. Jeg tester lige hurtigt System.exit(), men det burde vel være det samme problem?..
Avatar billede labanos Nybegynder
28. maj 2004 - 08:43 #3
Jep samme fejl:
java.security.AccessControlException: access denied (java.lang.RuntimePermession exitVM)

Jeg har kigget lidt rundt, og så vidt som jeg kan læse mig frem til vil det heller ikke gøre nogen forskel om det er en signed/trusted applet eller ej - exit kan man ikke kalde.
Avatar billede labanos Nybegynder
07. juni 2004 - 10:33 #4
Ok lukker.. Jeg har valgt at satse på at jeg får lukket alle mine tråde ned hvorefter jeg anvender en Timer+Task til at kalde showDocument x minutter efter sidste musaktivitet på appletten.