Avatar billede kial Nybegynder
27. maj 2004 - 12:25 Der er 3 kommentarer

Udskrive Word fra Excel med data fra Excel

Jeg har følgende ide:

Et brev til flere modtagere med ens lydende tekst skal udskrives fra Word. Jeg vil gerne have modtageroplysningerne i et Excel regneark, hvor jeg i først kolonne kan angive, hvilke modtagere der skal udskrives til.

Men hvordan får jeg modtageroplysningerne sendt over i Word, hvor jeg har defineret et bogmærke (Modtager), og udskrevet dokument-et/-erne.

Årsagen til at lave det på denne måde er at modtageroplysningerne over tid ændre sig og brugeren af systemet skal have en let måde at ændre oplysningerne på. Det ville det ikke være hvis de blev skrevet direkte ind i noget Word-vba kode.

mvh KIAL
Avatar billede asol Nybegynder
27. maj 2004 - 13:58 #1
Til inspiration. Husk at oprette en reference til word.

Sub Eksempel()

Dim objWord As Word.Application
Set objWord = Word.Application

'Åbner word-dok
Dim strDocNavn As String
strDocNavn = "filnavn.doc"
objWord.Documents.Open Filename:=strDocNavn

'Erstatter bogmærket "Modtager" med værdien i celle (?,?)
With objWord.ActiveDocument
        .Bookmarks("Modtager").Range.Text = ActiveSheet.Cells(?,?).Value
End with

End sub
Avatar billede asol Nybegynder
27. maj 2004 - 14:00 #2
Du kan også gå til bogmærket uden at erstatte det:

With objWord.Selection
    .Goto what:=wdGoToBookmark, Name:="Modtager
End With
Avatar billede jkrons Professor
27. maj 2004 - 17:47 #3
Alt andet lige må det nemmeste være at lave brevfletning i Word med data fra Excel. Det kan gøres helt uden kode, og så kan du opdatere data i Excel så tosset du vil.