Avatar billede kimhinge Nybegynder
26. maj 2004 - 12:40 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Pinnalce med Adobe P. hardware, nogen der kan hjælpe, igen?

NU PRØVER JEG LIGE AT STILLE SPØRGSMÅLET IGEN I HÅB OM AT DER ER NOGEN KYNDIGE DER SER DET :)

Jeg har et Canopus kort installeret på min com som er forbundet med en Panasonic NV-er kan DV2000 camcorder.... Med alt dette fulgte Adobe Premiere redigerings program.
Nu ønskede jeg så at prøve pinnalcle Studio 8 redigeringsprogram ud, men jeg kan ikke forbinde til min DV-maskine i Pinnalce men kan godt i Adobe.
NOgen der kan hjælpe???

Kommentar: sonysoccer
22/05-2004 09:24:19 Jeg forstår ikke helt hvad du mener med "- jeg kan ikke forbinde til min DV-maskine i Pinnalce" er det opsætningen i programmet du ikke kan få til at virke, eller er det noget hardwaremæssigt? Prøv lige at forklare lidt mere præcist!!!

Kommentar: kimhinge
22/05-2004 11:38:29 Jeg kan ikke få kontakt til min DV-maskine via pinnalce, den siger at  hardwaren ikke er tilsluttet. Men i Adobe Premiere er der ingen problemer, det kører som smurt???
Jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med det, men inde i min enhedshåndtering er der en enhed der hedder PCI Mass Storage Controller der ikke er installeret ordenligt, den mangler en driver??

Kommentar: zenze
22/05-2004 17:09:21 Jeg har hørt om problemer den anden vej rundt: At et Pinnacle videoredigeringskort KUN vil køre med Pinnacle software. Det kunne måske være her "hunden ligger begravet".

Kommentar: zenze
22/05-2004 17:11:03 Vent til HenningA, Norbert eller Phatlasse kommer forbi ind og kigger på dit spørgsmål. De har måske en idé.

Kommentar: zenze
22/05-2004 17:13:07 Der skulle ikke have stået både "ind" og "forbi":0)
Har du kigget hos Canopus. Måske har de nogle FAQ's som kan belyse dit problem.

Kommentar: sonysoccer
22/05-2004 17:24:32 Du har været inde under "Capture source" der ligger under Setup og vælge hvorfra du vil capture??

Kommentar: kimhinge
22/05-2004 17:59:57 Jeg har været inde i Capture Source og der er kun en valgmulighed så det kan jo ikke være problemet!
Jeg har også kigget på Canopus's hjemmeside og der ligger intet software til understøttelse af Pinnacle, men der ligger tværdigmod plugins til Adobe Premiere?
JEg har simpelt hen søgt hele nettet igennem for svar... Eksperten var midt sidste bud...
Jeg kan selvfølgelig prøve at bruge capture-funktionen i Adobe eller EzEdit og håbe at outputet kan snakke sammen med pinnacle (Det er vel bare en standard avi fil) :)
Hvem er HenningA, Norbert og Phatlasse? Er de nogle redigerings-hajer?

Kommentar: sonysoccer
22/05-2004 18:09:03 Ja de nævnte personer er bare de bedste :-)

Jeg leder lige lidt videre, du kan evt. selv prøve at lede her http://www.dmnforums.com/htm/homeset.htm vælg "Select a forum" i venstre side og vælg Pinnacle DV

Kommentar: kimhinge
22/05-2004 18:11:11 Jeg har opdaget at der er et program det hedder DVTools, men igen det er kun adobe-plugin, hvis bare der fandtes et pinnacle-plugin...

Kommentar: kimhinge
24/05-2004 11:05:34 NOGEN DER KAN HJÆLPE?????????????????
Skal virkeligt snart i gang...
Avatar billede norbert Nybegynder
26. maj 2004 - 12:55 #1
Det er nok Henninga, du skal have fat på. Du kan kigge lidt på hans hjemmeside.
http://www.abmedia.dk/video/capture.htm
Men ellers støtter jeg mig til zenzes forklaring: Kommentar: zenze
22/05-2004 17:09:21 Jeg har hørt om problemer den anden vej rundt: At et Pinnacle videoredigeringskort KUN vil køre med Pinnacle software. Det kunne måske være her "hunden ligger begravet".

Dette har jeg også selv hørt, men jeg har ingen erfaring med det.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
26. maj 2004 - 12:58 #2
Ifølge hans hjemmeside kan du skrive direkte til ham her: ha@hand.dk
Så går det jo nok lidt hurtigere, og så henvis ham til denne tråd
Norbert :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2004 - 13:02 #3
Fuldstændig enig - HenningA er nok den bedste til at svare på dette spørgsmål.
Avatar billede kimhinge Nybegynder
26. maj 2004 - 14:31 #4
Jeg har ringet til producenten af mit TV-kort, Canopus. Og de siger at min hardware er bundet til at bruge Adobe Premiere 6.5. På samme måde er Pinnacle's hardware bundet til Studio.
Han opfordrer mig til at købe et firewirekort...

Så desværre ingen løsning på spørgsmålet :)
Tak for hjælpen...

Den første der ligger et svar, får point ....
Avatar billede norbert Nybegynder
26. maj 2004 - 14:34 #5
Det må jo næsten blive zenze. Hans svar er det der ligger nærmest .-)
Avatar billede zenze Nybegynder
26. maj 2004 - 14:58 #6
Jeg vil så foreslå at du selv lægger et svar og at vi deler som du nu finder det rimeligt. 200 point er "far too much" for min besvarelse. :0)
Avatar billede zenze Nybegynder
26. maj 2004 - 14:59 #7
Nå ja, sådan et svar:
Avatar billede kimhinge Nybegynder
26. maj 2004 - 18:22 #8
Hehe... Du får altså pointene alligevel... Det betyder jo alligevel ikke en dyt :)
Avatar billede zenze Nybegynder
26. maj 2004 - 18:40 #9
Det var da som syv .... - Nu har jeg rundet de 13K. :0) Tak for point.
Avatar billede norbert Nybegynder
26. maj 2004 - 18:42 #10
:-)

!!!Tillykke!!!

Norbert :-)
Avatar billede henninga Novice
26. maj 2004 - 20:29 #11
Ja - jeg er ikke altid så hurtig ;o)

Kortene er ikke bundet til noget bestemt software, men de kræver ofte en driver - især når det drejer sig om kort med analog indgang.
At Premiere kan køre med Canopus skyldes, at Canopus leverer en driver og Plugin som passer til Premiere. På samme måde leverede Pinnacle en driver til deres kort (DV500) som kunne køre med Premiere. Pinnacle analoge kort kan ikke mere bruge Premiere fordi Pinnacle ikke leverer drivere til det, men kun leverer deres eget program.
Pinnacle Studio 8 kan dog køre med alle standard Firewire kort.

Hvis du benytter et standard Firewire kort kan alle programmer til DV redigering benytte det - simpelthen fordi det er et standard kort som benytter Microsoft drivere. Dit Canopus Firewire er ikke standard.

Så det..............

Iøvrigt tak for tilliden.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2004 - 21:09 #12
kloge ord fra en klog mand :o)

henninga >> Husk at opdatere din link side :o)
Jeg har selvfølgelig også smidt et link til din side, på min side....
Avatar billede norbert Nybegynder
26. maj 2004 - 21:12 #13
Phatlasse, rart at se, at din side er oppe igen, den må jeg studere.
Hvis andre vil kigge med:
http://www.digitalempire.ath.cx/
Norbert :-)
Avatar billede henninga Novice
26. maj 2004 - 21:15 #14
He he ;o)
Jeg har ikke været her meget i denne uge. Er blevet produktionsleder på en kort film og optagelserne finder sted i denne uge (7 morgen - sen aften), så der er en masse at se til. Sk... spændende.

Jeg skal nok tjekke mine links - håber ikke der er for mange "døde" ;o)
Ha' det bra.
Avatar billede henninga Novice
26. maj 2004 - 21:17 #15
ps. hvad er din nye adresse phatlasse - er den kommet op ??
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2004 - 21:19 #16
Avatar billede henninga Novice
26. maj 2004 - 21:26 #17
Yes - så kører den bare igen :o)
Skal nok holde øje med nummer 2
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2004 - 11:49 #18
så blev det til http://www.digitalempire.dk/ :o)
atx.ch adressen vil dog virke lidt endnu....