Avatar billede jb777 Nybegynder
25. maj 2004 - 15:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tekst fortsætte i en lang linie, uden at wrap

Hejsa,

Jeg er igang med at sætte en tagwall op. Men har et problem når brugerne skriver for lange beskeder, så skrives teksten ud i en lang linie istedet for at blive wraped i cellen.

Jeg har forsøgt at løse problemet ved at ændre:
<%=tag_besked%>
til
<%=Replace(rs("tag_besked"),"<br>",vbCrLf)%>
i
<td height="40" colspan="4" valign="top" style="</h2><<font color="<%=fontcolor%>" face="<%=fonttype%>"><%=Replace(rs("tag_besked"),"<br>",vbCrLf)%></font></td></tr>

Der sker dog intet og teksten fortsætter stadig ud over cellen. Nogen der har et forslag?
Avatar billede fennec Nybegynder
25. maj 2004 - 15:06 #1
<%=Replace(rs("tag_besked"),vbCrLf,"<br>")%>
Avatar billede mortency Nybegynder
25. maj 2004 - 15:07 #2
Avatar billede jb777 Nybegynder
25. maj 2004 - 15:15 #3
Har forsøgt at vende og dreje den i et par timer nu, men ligegyldigt hvad så sker der intet eller også kommer der en script fejl.

Med den du har skrevet fennec, så skriver den fint teksten men den splitter stadigt ikke teksten over ved enden af cellen. Altså der er ikke sket nogen forskel.

Hiver informationerne ud her, kan jeg fx ændre det her - det andet giver dog mere mening.
<%
Do until rs.eof
                  tag_besked = rs("tag_besked")
                fontcolor = rs("fontcolor")
                fonttype = rs("fonttype")
                %>
Avatar billede fennec Nybegynder
25. maj 2004 - 15:30 #4
du har også noget galt i din td.

Gå ud fra at det skal være på denne måde (uden style på td'en):

<td height="40" colspan="4" valign="top" ></h2><font color="<%=fontcolor%>" face="<%=fonttype%>"><%=Replace(rs("tag_besked"),vbCrLf,"<br>")%></font></td>

eller med style på td'en

<td height="40" colspan="4" valign="top" style="color:<%=fontcolor%>;font-family:<%=fonttype%>;"><%=Replace(rs("tag_besked"),vbCrLf,"<br>")%></td>
Avatar billede jb777 Nybegynder
28. maj 2004 - 13:42 #5
Takker - det hjalp :)