Avatar billede sbay Nybegynder
25. maj 2004 - 13:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

command(compose) og feltværdi

Hejsa

Jeg vil gerne lave en @command(compose), når jeg trykker på en knap! Det er jo ikke så slemt. Men jeg vil gerne have at visse felter på formen (standard mødeindkaldelse) bliver sat til nogle værdier, som er "defineret" i knappen!!! F.eks. vil jeg gerne sætte en tekst ind i Body-feltet - kan man det??? Og hvordan???

Jeg vil jo helst ikke pille ved standardformen, og knappen ligger i en anden database!
Avatar billede sbay Nybegynder
25. maj 2004 - 13:52 #1
Problemet er også at man får en del fejl som f.eks:  tmpUserLongDate - time/date expected. Det er bla. dem jeg gerne vil have sat!
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
25. maj 2004 - 14:03 #2
Hvis du insisterer på at benytte @Command([Compose]) så er din eneste mulighed (mig bekendt) at sætte nogle @Enviroment variabler før @Command([Compose]) i knappen, fx.

@Environment("ENV.WeeBizz.FieldDate"; "25-05-2004");

Du er så også nødt til at lave et eller andet, der læser den/disse @Enviroment variabler og sætter felterne.
Dette kan gøres med et felt, der benytter FIELD statements eller LotusScript kode i PostOpen eventen.

Alternativt skal du kode knappen i LotusScript og benytte uidoc = notesUIWorkspace.ComposeDocument til at oprette dokumentet.
Herefter kan du sætte editérbare felter via uidoc objektet.

Håber du har fået inspiration!

Mvh. Lars Malmgren/RESULTURE
http://www.resulture.com/
http://www.weebizz.dk/
Avatar billede sbay Nybegynder
25. maj 2004 - 14:13 #3
Var så småt begyndt at kigge på scriptløsning! :-)

Men problemet er, at feltet tmpUseLongDate er computed for display! Hvordan dælen undgår jeg en fejl på det????
Avatar billede jogii Nybegynder
25. maj 2004 - 14:46 #4
@Command([Compose]; @MailDbName; "Appointment");
@Command([EditGotoField]; "Subject");
@Command([EditInsertText]; "Hej med dig jeg hedder Kaj");
Avatar billede sbay Nybegynder
25. maj 2004 - 14:52 #5
jogii>>> kanonlækkert! Det spiller bare max! Kan man også tilføje en vedhæftning???
Avatar billede jogii Nybegynder
25. maj 2004 - 15:12 #6
@Command([EditGotoField]; "Body");
@Command( [EditInsertFileAttachment] ; "C:\\USBAUTH.SYS" ; "" )
Avatar billede sbay Nybegynder
25. maj 2004 - 15:27 #7
Det er bare så stort!!!
Avatar billede jogii Nybegynder
25. maj 2004 - 15:35 #8
@Command([FileSave]);
@Command([FileCloseWindow]:-)