Avatar billede tigtak Nybegynder
22. maj 2004 - 18:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

skabe Checkbox ud fra en db query

Har en employee tabel, og vil gerne vise navn m.m + en checkbox for hver employee på siden.

while($row = @mysql_fetch_object($r))
{

her skal der så oprettes en checkbox for hver person ... forslag ?

}
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. maj 2004 - 18:27 #1
Hvis det er meningen at man kun skal kun afkrydse én af disse bokse kan du gøre sådan:

while($row = @mysql_fetch_object($r))
{
echo "<input name='employee' type='checkbox' value='$row[\'navn\']'><br>";
}

Skal man kunne vælge flere kan du gøre sådan:
while($row = @mysql_fetch_object($r))
{
echo "<input name='$row[\'navn\']' type='checkbox' value='$row[\'navn\']'><br>";
}
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. maj 2004 - 18:28 #2
Med navn foran:

while($row = @mysql_fetch_object($r))
{
echo $row['navn'].": <input name='employee' type='checkbox' value='$row[\'navn\']'><br>";
}

while($row = @mysql_fetch_object($r))
{
echo $row['navn'].": <input name='$row[\'navn\']' type='checkbox' value='$row[\'navn\']'><br>";
}
Avatar billede tigtak Nybegynder
22. maj 2004 - 18:44 #3
jacobclausen>> tak for hjælpen, men den giver syntax fejl ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. maj 2004 - 18:54 #4
Jeg har i koden skrevet $row['navn'] hvor du skal bytte navn ud med navnet på det felt, i databasen, du vil skrive ud
Avatar billede tigtak Nybegynder
22. maj 2004 - 19:43 #5
tak for hjælpen
Avatar billede tigtak Nybegynder
22. maj 2004 - 19:48 #6
kan ikke tildele dig point - der plejer da at komme en godkend svar agtigt ting
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. maj 2004 - 19:53 #7
Det er fordi jeg ikke har lagt noget svar endnu - men det har jeg nu