Avatar billede nzc Nybegynder
22. maj 2004 - 16:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

C# DateTime i MySQL DateTime

Hej!

jeg har en

private DateTime dato;

og vil gerne

"INSERT INTO db (dato) values("+dato+")";

Men det virker bare ikke?! Passer de to DateTimes ikke sammen eller? Er det smartere at putte datoen ned som en string og så parse den når jeg henter den ud af databasen? Jeg skal jo kunne arbejde videre med den som en DateTime...

On forhand fanx

NZC
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. maj 2004 - 16:01 #1
Formatet i mysql er (fx) 20040522 eller '2004-05-22'
Avatar billede arne_v Ekspert
23. maj 2004 - 11:51 #2
Hvilket vel på dot netsk må blive:

"INSERT INTO db (dato) values(" + dato.ToString("yyyyMMdd" + ")";
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
27. maj 2004 - 21:20 #3
Der mangler vist lige en slutparantes på dato.ToString("yyyyMMdd"
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
05. juni 2004 - 23:29 #4
Brug da SQL-kommandoen DATE_FORMAT til at formatere den i et format som DateTime.Parse() forstår.

http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Date_and_time_functions.html

Så lader du oven i købet MySQL tage sig af alle mystiske strengkonverteringer og møg, hvilket kan være en del mere effektivt (med henblik på performance).

- Simon
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2004 - 23:33 #5
simon>

Har du læst spørgsmålet og DATE_FORMAT beskrivelsen ?

Han skal have en .NET DateTime indsat i MySQL.

DATE_FORMAT formaterer en MySQL DATETIME når man selecter ud af MySQL.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juni 2004 - 23:46 #6
Eller rent principielt når man indsætter:

  insert into tablename (tid) values(date_format('2004-05-06','%Y-%m-%d'))

men så han man jo det rette format i forvejen...
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2004 - 00:08 #7
:-)
Avatar billede nzc Nybegynder
06. juni 2004 - 14:05 #8
arne_v svar tak :)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2004 - 14:10 #9
svar