Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 00:33 Der er 30 kommentarer

Submit til iframe

Hvordan får jeg en submit til at opdater i en iframe?

Min iframe hedder tekst og koden til submit er her:

<form action="" method="post" name="skriv">
        <input type="submit" name="sendknap" class="submit" value="Send!"></font>
      </form>
Avatar billede roenving Novice
22. maj 2004 - 00:36 #1
Hvis det er i samme iframe, sætter du bare din action til det relevante fil-navn !-)

-- opdatering i andre (i)frames kan du opnå med target="enAndenFramesName"
Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 00:38 #2
Nej, der er en index fil hvor tekst.php er i en iframe. men det er submit ikke. Så vil jeg have at når man trykker submit så opdater den i tekst.php
Avatar billede roenving Novice
22. maj 2004 - 00:43 #3
target !-)
Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 00:44 #4
Har prøvet med
<form action="" method="post" name="skriv">
        <input type="submit" name="sendknap" target="tekst" class="submit" value="Send!"></font>
      </form>
Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 00:44 #5
Det virker ikke
Avatar billede roenving Novice
22. maj 2004 - 00:44 #6
-- og så skal din iframe altså have en name-attribut:

<form ... target="IFRAMENAME">
...
</form>

<iframe ... name="IFRAMENAME"></iframe>
Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 00:46 #7
Har også prøvet med
<form action="" method="post" target="tekst" name="skriv">
Men så viser den hele index.php i framen
Avatar billede roenving Novice
22. maj 2004 - 00:48 #8
action="" ?-)
Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 00:49 #9
prøver..
Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 00:49 #10
den er jo index.php .. Men den ååbner jo index.php hvis jeg skriver target="tekst">
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. maj 2004 - 00:56 #11
<form action="" method="post" name="skriv" onsubmit="parent.frames['tekst'].location.reload(true);">
        <input type="submit" name="sendknap" class="submit" value="Send!"></font>
      </form>
Avatar billede roenving Novice
22. maj 2004 - 00:56 #12
Jepz, for det er dit database-script, men du kan jo i index.php lave en include på tekst.php, hvis der er foregået en submit !-)
Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 01:17 #13
Virker ikke .. Se selv her:
(Login) - BRUGERNAVN:  misko KODE: hejhej
http://psyrex.users.whitehat.dk/chat_power/login.php

Og derefter kommer du til din personlige side. Gå derefter til
http://psyrex.users.whitehat.dk/chat_power/index.php
Og prøv at tilføj en besked.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. maj 2004 - 01:23 #14
action=""  ?  skal den ikke have en værdi ?
Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 01:23 #15
Nej, den er jo til index.php aligevel..
Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 01:24 #16
Kan i ikke godt se det ikke virker?
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. maj 2004 - 01:24 #17
Det du gör er at efter du har sat data ind i din tabel skriver du denne linie.
print "<script type='text/JavaScript'>parent.frames['tekst'].location.reload(true)</script>";
Har selv lige haft samme problem.
Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 01:24 #18
nu har jeg sat den til index.php
Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 01:25 #19
<form action="index.php" method="post" name="skriv" target="tekst" onsubmit="parent.frames[tekst].location.reload(true);">
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. maj 2004 - 01:26 #20
Nej i din php-kode
Avatar billede roenving Novice
22. maj 2004 - 01:27 #21
Men, når du nu alligevel opdaterer din iframe ideligt, er det vel ikke nødvendigt at bede om en speciel opdatering, men det kan du da godt:

<form action="" method="post" name="skriv">
        <input type="submit" name="sendknap" class="submit" value="Send!" onclick="setTimeout('parent.IFRAMENAME.reload(true)',500)">
      </form>

PS. Såvidt jeg husker, er en af betingelserne på whitehat, at man ikke har poll-chats, så du må nok hellere finde et andet sted at have den slags !-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. maj 2004 - 01:27 #22
"Send" sätter vel dataen ind i en database, eller?
Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 01:28 #23
Ja, michael.
Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 01:29 #24
Rønving - Det virker stadig ikke. den opdater hele index.php
Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 01:37 #25
Det var da utroligt.
Avatar billede roenving Novice
22. maj 2004 - 01:55 #26
Der må være en fejl i din tekst.php, siden den ikke tager opdateringer med, hvis du sætter nye indlæg ind ...

-- uden fejl skulle det være sådan, at din opdatering hvert andet sekund tog samtlige indlæg med, og dermed også de nys indsatte, så det altså ikke skulle være nødvendigt at lave en target !-)

PS. Kig nu lige for alvor på http://www.whitehat.dk/tilmeld/

Der står bl.a.

"Det er ikke tilladt at køre poll chats på whitehat, dvs. en chat der hver 5. sekund står og spørger serveren om der er sker noget nyt. da disse kræver alt for mange ressourcer. Af samme grund er det heller ikke tilladt at have et webcam kørende ud fra vores server. Findes noget af overstående bliver kontoen lukket med det samme. "
Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 02:31 #27
Det jo ikke galdt med tekst.php når den bare skal submittet op i den frame?
Avatar billede roenving Novice
22. maj 2004 - 02:37 #28
Du skal ikke submitte til framen, du skal submitte til din database !-)

-- til en bestemt frame er nødvendigt, hvis der ikke af andre årsager kommer et andet resultat frem, men det er jo præcis det, din tekst.php sørger for, da den jo hele tiden slår op på ny i databasen ...

-- med andre ord, du behøver ikke at submitte til framen, men bare til siden selv, for den bliver alligevel opdateret !o]
Avatar billede beez Nybegynder
22. maj 2004 - 13:01 #29
Læg svar jer alle, det var pænt af jer og hjælpe. Men det virkede ikke.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. maj 2004 - 15:38 #30
Virker det ikke skal jeg ikke have point.
//Michael