Avatar billede susrn Nybegynder
21. maj 2004 - 08:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

bedste container

Jeg skal gennemløge en mængde data objekter, undervejs skal jeg gemme placeringen af de bedste 50 (numerisk sammenligning).
Hvilken struktur (container) er den bedste at bruge til at gemme de bedste i?
Avatar billede jpk Nybegynder
21. maj 2004 - 09:02 #1
Det kommer an på hvordan du skal arbejde med dem bagefter.

Som jeg forstår dit spm. skal du ikke bruge en kopi, blot et index eller en pointer til objekterne?

Det letteste var måske at oprette en vektor indeholdende pointere til objekterne (så det ikke fylder så meget) og så lave en sortering på dem.
Avatar billede soreno Praktikant
21. maj 2004 - 09:10 #2
Du kunne evt. gemme dine data i en prioritetskø, hvis ikke datamængden er alt for stor. Derefter kan du udtrække de 50 forreste elementer.
Avatar billede susrn Nybegynder
21. maj 2004 - 09:19 #3
det er rigtig forstået at jeg blot skal gemme et index.
prioritetskø?
Avatar billede soreno Praktikant
21. maj 2004 - 09:22 #4
En prioritetskø er en kø som sørger for at elementerne i køen er ordnet efter en key (dvs. formentlig værdien af det du sammenligner). Dvs. forreste element har største/mindste key og anden forreste element har anden største/mindste key.
Avatar billede susrn Nybegynder
21. maj 2004 - 09:32 #5
det lyder godt hvilken struktur implementerer denne adfærd i c++? for så behøver jeg vil ikke gemme alle heri, men kan nøjes med at gemme i køen hvis >mindste og så lade mindste glide ud.
Avatar billede susrn Nybegynder
21. maj 2004 - 09:59 #6
priority_queue, ser det ud til, tak for hjælpen. I er nødt til at lave nogle svar hvis I vil have point.
Avatar billede soreno Praktikant
21. maj 2004 - 10:11 #7
Ok.
Avatar billede jpk Nybegynder
21. maj 2004 - 10:14 #8
Giv bare soreno point'ne.