Avatar billede xabbu Nybegynder
18. maj 2004 - 16:18 Der er 8 kommentarer

Langsomt trådløst net

Jeg har trådløst netværk, og det ser ud til at virke fint når man blot bruger det til internet osv, MEN - problemer er når jeg fx vil overføre en fil via MSN, IRC eller hvad det nu er, så er forbindelsen virkelig langsom, og også selvom det er på lokalnetværket jeg overfører, det er langt under de 512 kb/sek som jeg har til rådighed. IRC kan jeg slet ikke sende via, men sætter jeg et kabel i computeren så der er internetforbindelse den vej, så kan jeg sende via IRC, og jeg kan sende med fuld speed via MSN.

Når jeg downloader fx på nettet henter jeg med fuld speed, så der er ikke noget galt.

Jeg mener selv at jeg har sat netværket korrekt op, og accespointet står lige ved siden af mig, så det er ikke der problemet ligger.

Et andet problem er også at folk ikke mere kan komme på min FTP server, altså folk kan ikke få kontakt til min computer, hvilket kun gælder når jeg kører med trådløst, med kabel fungerer det fint.

Jeg har en router fra CyberCity, til den er sat et switsch, og fra switschen sidder Acces Pointet, og jeg har så et trådløst netkort i min computer.
Lige pt har jeg kun MAC kontrol på min AP, har også haft WEP, men fjernede det for at se om det var det som forårsagede problemet. Har også prøvet at skifte kanal, fra 6-13, men det hjalp heller ikke.

Hm ja, det var vist det.

Håber at nogen kan hjælpe mig, for er rigtig glad for mit trådløst net, hvis bare det virkede 100% optimalt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. maj 2004 - 16:27 #1
Er der mon en firewall i dit AP, som du skal have konfigureret?
Avatar billede xabbu Nybegynder
18. maj 2004 - 16:29 #2
Så vidt jeg kan se er der ingen firewall.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. maj 2004 - 16:35 #3
Så skal vi vide noget mere om dit hardware Router og AP, producent og model.
Avatar billede xabbu Nybegynder
18. maj 2004 - 16:37 #4
Routeren er en Cisco 677 fra Cybercity, APen er en Topcom Skyr@cer 544.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. maj 2004 - 16:41 #5
mener du ikke Topcom Skyr@cer 554?
Avatar billede xabbu Nybegynder
18. maj 2004 - 16:42 #6
Nej, der står 544 på min...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. maj 2004 - 16:45 #7
Fandt også lige 544. Rigtigt nok ser det ikke ud til at der er firewall i den. Men er der ikke mulighed for noget port forwarding?
Avatar billede xabbu Nybegynder
18. maj 2004 - 16:47 #8
Hvad mener du med port forwarding?