Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 15:20 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

exe filer efter hinanden

Hej!
Jeg skal have nogle exe filer som jeghar fået lavet ud fra nogen swf'er til at blive afspillet efter hinanden. Det er dele af en større film. Hvordan får jeg dem til automatisk at blive afspillet efter hinanden? De gør det jo når det bare er swf'er - det er lagt ind i actionscripten. men når de er i en projector, så vil de ikke rigtig. Nogen der kan hjælpe?

Mange tak!
Gala
Avatar billede pyroman Nybegynder
18. maj 2004 - 15:42 #1
Du kan ikke hente en projector fil ind i en anden flash fil!

Du bør i stedet bare ligge dem som swf-filer... eller lave det på en hel anden måde!
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 15:52 #2
jamen hvordan? Problemet er at jeg skal ahve lagt skidtet på en cd og aflevere det til folk der højst sandsynligt ikke aner hvad en flash player er....Hv ordan viser man sådan noget bedst frem så?
Avatar billede brianus Nybegynder
18. maj 2004 - 16:27 #3
Du laver en fla, hvor du loader swf'erne ind efter hinanden. Så laver du en exe af den og gemmer den sammen med swf'erne på cd'en.
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 16:44 #4
brianus>> kan du ikke hjælpe med en kodestump? Er riddig noob her. Jeg synes også at jeg får dem loadet....i hvert fald den første...og så forsøger jeg at loade den næste i næste frame.... Det er som om den ikke går videre. Hvad gør jeg forkert?
Takker!
Avatar billede per-olof Nybegynder
18. maj 2004 - 17:12 #5
En lille hjelp på vejen http://www.phdcc.com/shellrun/index.html starter det meste både Mac og PC + *.exe.
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 17:14 #6
jamen det er ikke fordi jeg ikke kan få det startet.....de skal bare kører glidende efter hinanden de film....det er små dele af en helhed, og det er det jeg ikke kan få dem til...
Avatar billede per-olof Nybegynder
18. maj 2004 - 17:54 #7
Er måske på herrens marker men kan du ikke prøve køre dem efter hinanden med en batch fil.
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 17:56 #8
har prøvet
men hvordan får men dem til at lukke?? dne næste fil starter jo først efter at den forrige er lukket!
Avatar billede brianus Nybegynder
18. maj 2004 - 18:07 #9
OK, måske er det en løsning på dit problem at lave en ny fla, hvor du henter swf'erne ind på tidslinien. Brug File->Import->Import to stage. Måske virker det.
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 18:13 #10
hm...så får man ikke alle mc'erne med
Avatar billede per-olof Nybegynder
18. maj 2004 - 18:23 #11
Hvis du har *.swf filerne, brug Javascript(i HTML) Starte film1/luk efter xx sek.Starter film2 und so weiter
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 18:24 #12
hvis jeg bare vidste hvordan man gør det*S* kan du hjælpe lidt mere?
Avatar billede per-olof Nybegynder
18. maj 2004 - 18:41 #13
I film 1, i Head:
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="antal sekunder;URL=film2.html">
I film 2
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="antal sekunder;URL=film3.html">
primitivt me aligvel
Avatar billede per-olof Nybegynder
18. maj 2004 - 18:46 #14
Hvis du starter med en index.html så i den skriv:
Så bliver det Full skærm
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function fullScreen(theURL) {
window.open(theURL, '', 'fullscreen=yes, scrollbars=no');
}
// -->

function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
  window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>
</head>
<body onLoad="fullScreen('film1.html');">
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 18:55 #15
hvor pokker kommer swf'erne så ind? tilgiv´mig min uvidenhed
Avatar billede per-olof Nybegynder
18. maj 2004 - 19:00 #16
I Html stoppe ind:
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" width="et eller andet" height="et eller andet" id="bann" align="middle">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="film1.swf" />
<param name="loop" value="false" />
<param name="quality" value="high" />
<param name="bgcolor" value="#000000" />
<embed src="film1.swf" loop="false" quality="high" bgcolor="#000000" width="et eller andet" height="et eller andet" name="bann" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 19:00 #17
eller kan man ikke bare konvertere skidtet til avi og så stykke det sammen bagefter på en eller anden led? Det er lige før man kunne capture det direkte fra skærmen....der er ikke noget interaktion af nogen art....
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 19:05 #18
hm...den vil ikke rigtig.....he er koden, kan du se hvad los?
<html> <head>
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="20";URL=film2.html">
</head>
<body>
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000"
codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" width="800" height="600"

id="bann" align="middle">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="film1.swf" />
<param name="loop" value="false" />
<param name="quality" value="high" />
<param name="bgcolor" value="#000000" />
<embed src="baggrund.swf" loop="false" quality="high" bgcolor="#000000" width="800" height="600" name="bann"

align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash"

pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>
</body>

</html>
Avatar billede per-olof Nybegynder
18. maj 2004 - 19:10 #19
Du har
<param name="movie" value="film1.swf" />
og
<embed src="baggrund.swf" ......
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 19:16 #20
ok....dum er jeg godt nok....men så langt så godt....når dne refresher går den dog tilbage til starten af samme film....
Jeg har lavet en film 2 med en anden film i...
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 19:16 #21
du aner ikke hvor meget du redder mig her! mange tak allerede!
Avatar billede per-olof Nybegynder
18. maj 2004 - 19:23 #22
Så lidt Husk bare at film1 starter og går videre til film2 Brug et stykke papir og skriv ner din plan
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 19:25 #23
jamen det tror jeg da også at den gør.....koden igen, det kan være at det er mig der er for trær i knolden....
<html> <head>
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="20";URL="film2.html">
</head>
<body>
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000"
codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" width="800" height="600"

id="bann" align="middle">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="baggrund.swf" />
<param name="loop" value="false" />
<param name="quality" value="high" />
<param name="bgcolor" value="#000000" />
<embed src="baggrund.swf" loop="false" quality="high" bgcolor="#000000" width="800" height="600" name="bann"

align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash"

pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>
</body>

</html>

<html> <head>
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="20";URL="film3.html">
</head>
<body>
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000"
codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" width="800" height="600"

id="bann" align="middle">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="retssal.swf" />
<param name="loop" value="false" />
<param name="quality" value="high" />
<param name="bgcolor" value="#000000" />
<embed src="retssal.swf" loop="false" quality="high" bgcolor="#000000" width="800" height="600" name="bann" align="middle"

allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash"

pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>
</body>

eller har jeg misforstået dig?
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 19:26 #24
og jeg har set afsluttende tag i 2'eren også....
Avatar billede per-olof Nybegynder
18. maj 2004 - 19:38 #25
Ne Det er sådan jeg tænkte Du må prøve dig frem. Jeg skal nu lytte til Kim Larsen http://www.musikhuzet.dk/Page.asp Vi ude i kolonierne må hygge os ibland
Avatar billede per-olof Nybegynder
18. maj 2004 - 19:39 #26
Kolonierne=Bornholm
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 19:40 #27
hm...giver du virkelig op.....pyyyha...nå ja, må prøve videre så.....troede vitterligt ike at det ville være så besværligt...
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 19:40 #28
men du må i hvert fald hygge dig fint og mange tak for tid og hjælp!
Avatar billede pyroman Nybegynder
18. maj 2004 - 20:08 #29
Altså - jeg kan slet ikke forstå hvorfor der skal blandes html ind i det her!!

Du laver en hoved flash-fil, som loader alle de andre swf'er ind.

swf'erne kan bare ligge løst i en mappe på cd'en.

I hoved-flashen loader du swf'er ind på denne måde:

_level0.loadMovie("filnavn.swf");
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 20:11 #30
jeg prøver også....men hvordan loader jeg dem ind? i samme frame allesammen eller skal de ha en frame hver? har sloges med det et stykke tid - kan ikke rigtig få det til at lykkes
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 20:14 #31
den loader den første ind fint....men så bliver den også ved med at køre den samme igen og igen - altså hvis jeg laver det næste load i en anden frame... og hvis jeg bare sætter dem efter hinanden kører den bare den sidste
Avatar billede pyroman Nybegynder
18. maj 2004 - 20:39 #32
du loader dem ikke ind i frames!!!

Du kan hente dm ind i movieclips eller level, som er en slags layers...

Du kan hente dem på 2 måder: Enten henter du dem alle ind fra starten i hvert sit movieclip eller level, eller også henter du film1 ind, afspiller denne, og når den er færdig henter du film2 ind oveni og afspiller den osv...
Avatar billede gala Nybegynder
18. maj 2004 - 20:40 #33
kunne du ikke være sød at give mig lidt script på det? jeg er vitterlig på herrens mark her! Og mange tak!
Avatar billede per-olof Nybegynder
18. maj 2004 - 23:30 #34
Hej igen Kim Larsen var rimligt kedlig, Hvorfør så negativ til html pyroman?
_level0.loadMovie("filnavn.swf"); okey men hvaså hvis der ikke er en stopper i slutningen på *.swf filen. Du må gerne udvikle dine tanker fordi jeg er ikke heller helt med
Avatar billede gala Nybegynder
19. maj 2004 - 08:57 #35
jamen...jeg prøver også at bruge _level0.loadMovie("filnavn.swf");
Så smider jeg et andet mc i et andet frame, og loader den næste film ind i den. Et eller andet sted tager jeg i hvert fald fejl, for den bliver ved med at køre den første film forfra.
Avatar billede pyroman Nybegynder
19. maj 2004 - 09:14 #36
Hvis det er til en cd-præsentatation, så er det da lidt bøvet at vise det i en browser ik ;)

Det jeg mener er at flash kan hente andre flash (*.swf) filer ind i sig selv! På denne måde kan man lave en hovedfilm, der opbevarer og styrer en masse andre flash-film.
Dette klares internt i flash med kodesproget actionscript - derfor behøver man slet ikke html og javescript eller noget!

gala=> Jeg må lige vide lidt mere om din opbygning, for at lave et præcist script. Det du skal have er flashprojector-fil fx. med navnet "start.exe", og så kan du have en masse flash-film i formatet "*.swf".
Så vil jeg gerne vide hvor disse swf-filer ligger og hvor din hovedprojector ligger (går ud fra de skal ligge på en cd - men mappeopbygning).
Og jeg vil også gerne vide hvordan de skal vises? i rækkefølge? efter klik på menu?

fortæl fortæl... :)
Avatar billede gala Nybegynder
19. maj 2004 - 09:17 #37
hvor er jeg glad for at se dig!! :)
er nogenlunde med på tankerne her men jo, ser du....
De skal ligge på en cd mine trofaste swf'er. Og de skal vises i rækkefølge - automatisk, ikke noget med knapper elelr menuer eller noget som helst. Det er flere scener i samme film, som skal efterfølge hinanden så glidende som muligt.
Forstår tanken med at lave en fla hvor man loader swfërne ind efter tur, men det er netop det jeg ikke kan få til at funke.
Avatar billede pyroman Nybegynder
19. maj 2004 - 11:44 #38
ok - kald dine swf filer et eller andet navn, efterfulgt af et nummer i den rækkefølge de skal afspilles, fx: "film1.swf", "film2.swf", "film3.swf" osv.

så i første frame i din hovedflash:

var numberOfMovies = 3; //antal film
var pathAndName = "film" //navn og evt sti til swf'erne (fx: "filmmappe/filnavn")

function loadMovies(path, num){
  var i = 1, mov;
  if(num > 0){
    mov = _root.createEmptyMovieClip("mov"+i, i);
    mov.loadMovie(path+i+".swf");
    this.onEnterFrame = function(){
      bytesLoaded = mov.getBytesLoaded();
      bytesTotal = mov.getBytesTotal();
      if(bytesLoaded == bytesTotal && bytesTotal > 0 && i < num){
        mov._visible = false;
        i++;
        _root.createEmptyMovieClip("mov"+i, i);
        mov.loadMovie(path+i+".swf");
      }else if(bytesLoaded == bytesTotal && bytesTotal > 0 && i >= num){
        delete this.onEnterFrame;
        mov._visible = false;
        startPlaying(num);
      }
function startPlaying(num){
  var i = 1;
  if(num > 0){
    _root["mov"+i].gotoAndPlay(1);
    _root["mov"+i]._visible = true;
    this.onEnterFrame = function(){
      if(_root["mov"+i]._currentframe >= _root["mov"+i]._totalframes && i < num){
        _root["mov"+i]._visible = false;
        i++;
        _root["mov"+i].gotoAndPlay(1);
        _root["mov"+i]._visible = true;
      }else if(_root["mov"+i]._currentframe >= _root["mov"+i]._totalframes && i >= num){
        delete this.onEnterFrame;
      }

loadMovies(_root.pathAndName, _root.numberOfMovies);
Avatar billede gala Nybegynder
19. maj 2004 - 12:42 #39
hm, der ser ud til at den har fat i noget af det rigtige...men det ser ud som om den knalder filmene så snart de kommer op...
Avatar billede pyroman Nybegynder
19. maj 2004 - 19:43 #40
Ahh - bare en lille fejl:

function loadMovies(path, num){
  var i = 1, mov;
  if(num > 0){
    mov = _root.createEmptyMovieClip("mov"+i, i);
    mov.loadMovie(path+i+".swf");
    this.onEnterFrame = function(){
      bytesLoaded = mov.getBytesLoaded();
      bytesTotal = mov.getBytesTotal();
      if(bytesLoaded == bytesTotal && bytesTotal > 0 && i < num){
        mov._visible = false;
        i++;
        mov = _root.createEmptyMovieClip("mov"+i, i);
        mov.loadMovie(path+i+".swf");
      }else if(bytesLoaded == bytesTotal && bytesTotal > 0 && i >= num){
        delete this.onEnterFrame;
        mov._visible = false;
        startPlaying(num);
      }

skift lige funktionen ud... så virker det :)
Avatar billede gala Nybegynder
19. maj 2004 - 20:22 #41
nope....den starter film2 op igen og igen - bare lige de første par frames og så forfra....
Avatar billede gala Nybegynder
24. september 2004 - 08:33 #42
lukker